همایش ملی انگور و فرآورده های آن با هدف معرفی توانمندی های استان خراسان شمالی در توسعه کشت و تولید انگور و همچنین به منظور استفاده از توان علمی صاحب نظران صبح روز شنبه در بجنورد آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 26 August 2017
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگاران اظهار کرد: 77 مقاله به دبیرخانه این همایش دو روزه رسیده است.
عبدالله یوسفی با تاکید بر اهمیت و نقش انگور در اقتصاد استان گفت: این همایش به منظور معرفی و تبادل نظر پیرامون ظرفیت­های تولید، فرآوری، اشتغال زایی این محصول و آگاهی از یافته های نوین محققان و اندیشمندان این حوزه برگزار می­شود.
یوسفی گفت: در تلاش هستیم تا در این همایش به زوایای فنی و علمی بهبود تولید انگور و فرآورده­های آن بیشتر پرداخته شود و چالش ­ها و فرصت­ ها، کیفیت و سلامت تولید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برای کمک به بازاریابی محصولات تولیدی تاکداران، جلب مشارکت سرمایه گذاران و تجارت خارجی نیز در این همایش مد نظر بوده است.
یوسفی با بیان اینکه 65 درصد تولیدات بخش باغی این استان مربوط به انگور است افزود: از 240 تن انواع محصول باغی 185 هزار تن شامل محصول انگور است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: نیمی از باغ های انگور این استان رقم کلاه داری است که محصول آن به صورت تازه خوری استفاده می شود.
به گفته وی از مجموع 180 هزار تن انگور تولیدی این استان 100 هزار تن فراوری می شود که شامل انگور بی دانه سلطانی است که تبدیل به کشمش می شود.
وی افزود: بیش از 20 هزار خانوار روستایی در این استان در تاکستان ها مشغول به فعالیت هستند که با احتساب اشتغال جانبی تعداد زیادی از جمعیت این استان در این حوزه کسب درآمد دارند.
وی اظهار کرد: خراسان شمالی از نظر تولید انگور در سطح کشور رتبه هفتم را دارد.
خراسان شمالی 344 هزار عرصه کشاورزی با بیش از 82 هزار بهره برداری بخش کشاورزی دارد.
سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی از این استان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار