نماز ظهر عاشورا با شکوه تمام و با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در تمام شهرهای استان خراسان شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 02 October 2017
به یاد آخرین نماز سیدالشهدا(ع) نماز ظهر عاشورا در جای جای استان خراسان‌شمالی به صورت باشکوه و گسترده و با حضور پرشور و شعور دلدادگان مکتب حسینی در دارالمعرفت بجنورد و سایر شهرهای خراسان شمالی برگزار شد و مردم متدین استان، امروز نیز با سرور و سالار شهیدان تجدید بیعت کردند.

با بلند شدن نوای ملکوتی اذان ظهر امروز عزاداران حسینی در بجنورد در ضلع شرقی امامزاده سیدعباس(ع) به امامت آیت‌الله یعقوبی برگزار شد. در مسجد امیرالمومنین، مسجد پیامبر اعظم وسه نقطه دیگر این شهر نیز این نماز به صورت باشکوه و گسترده اقامه شد و در شهرهای دیگر استان نیز شاهد حضور پرشور مردمی در نماز ظهر عاشورا بودیم.

از صبح روز عاشورا گروه‌ها و دسته‌های مختلف تعزیه و شبیه‌خوانی نیز به صورت گروه‌های سیار در خیابان‌ها و میادین به عزاداری پرداختند و در روستاهای مختلف نیز گوشه‌هایی از حادثه تاریخ‌ساز عاشورا و دلاوری‌ها و از جان‌گذشتگی امام حسین(ع) و یارانش در راه دین اسلام و اهداف و آرمان‌های متعالی آن به نمایش گذاشته شد.

در کنار عزاداری دسته‌ها و گروه‌های مختلف عزاداری در خیابان‌ها، میادین، مساجد و تکایای استان که عشق و شور حسینی در آنها موج می‌زد، بازار پخش نذری و احسان نیز داغ بود و ارائه خدمات رایگان توسط کسبه‌های مختلف را در خیابان‌های شهر شاهد بدیم.

تجمع عظیم حسینیان بجنورد نیز ساعت 15 ظهر امروز در میدان شهید این شهر تا چهارراه استقلال برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار