مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: پایگاه انتقال خون استان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با اجرای طرح نذر خون، اهدای خون مستمر را ترویج داد.
کد خبر: ۵۰۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 02 October 2017

احسان روشن‌روان اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون موضوعی دائمی و مستمر است و فرآورده‌های خونی نیز در مدت‌زمان کوتاهی قابل نگهداری و استفاده هستند، طرح نذر خون می‌تواند در ساماندهی مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه‌های محرم و صفر کمک کند.

روشن‌روان تصریح کرد: در این طرح کسانی که هرساله با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورا اقدام به اهدای خون می‌کنند در این اقدام آگاهانه با ثبت‌نام اینترنتی می‌توانند اهدای خون را به زمان دیگری موکول کنند.

وی عنوان کرد: مردم خراسان شمالی با ثبت‌نام در این سامانه اینترنتی، اهدای خون را تنها به ایام تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در یک دوره زمانی، از ماه محرم تا پایان ماه صفر این فریضه اخلاقی و انسانی را انجام و نذر خود را ادا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در تاسوعا و عاشورای امسال ۱۵۰ نفر به‌صورت نوبت‌دهی اینترنتی در طرح نذر خون مشارکت کردند، گفت: درعین‌حال طی دو روز گذشته ۳۱۶ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خون‌گیری خراسان شمالی مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بابیان اینکه از این تعداد از این تعداد ۱۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: ۳۰ نفر از این اهداکنندگان را بانوان تشکیل دادند.

 روشن‌روان با اشاره به رشد هفت درصدی در شاخص اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان کرد: در حال حاضر شاخص اهدای مستمر خون در خراسان شمالی۵۲/۴۱  درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار