فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۵۲ نفر در محورهای خراسان شمالی فوت شدند که نسبت به مدت سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۰۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 04 October 2017
سردار علیرضا مظاهری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به مناسب هفته ناجا برگزار شد، بابیان اینکه امسال آمار تصادفات فوتی در محورهای استان بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: طی این مدت یک هزار و ۴۴۱ مورد تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای برون‌شهری خراسان شمالی به وقوع پیوسته که ۸۲۵ مورد در طرح تابستانی رخ‌داده است.

سردار مظاهری افزود: طی اجرای طرح تابستانی امسال از مجموع ۸۲۵ مورد تصادف فوتی، جرحی و خسارتی ۹۲ نفر فوت‌شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طی اجرای طرح تابستانی امسال بیشترین آمار تصادفات استان در تیرماه امسال رخ‌داده است.

افزایش ۱۱ درصدی تصادفات درون‌شهری

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین طی ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۶۴۶ مورد تصادف درون‌شهری در خراسان شمالی رخ‌داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سردار مظاهری اظهار کرد: متأسفانه تصادفات درون‌شهری منجر به فوت ۳۱ نفر از شهروندان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

کشف ۱۱ فقره قتل

مقام ارشد انتظامی در خراسان شمالی همچنین با اشاره به افزایش پرونده‌های کشف جرائم در استان گفت: طی امسال ۱۱ فقره قتل کشف‌شده که ۹ مورد آن مربوط به سال جاری و دو مورد مربوط به سال گذشته بوده است.

سردار مظاهری اظهار کرد: طی این مدت ۳۷ هزار و ۹۲۵ پرونده در حوزه جرائم تشکیل‌شده که از رشد ۱۱ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۸۱۳ مورد سرقت در خراسان شمالی رخ‌داده که در این راستا دو هزار و ۱۶ فقره کشف و یک هزار و ۲۸۰ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: به‌منظور برخورد با سارقان حرفه‌ای ۱۰ مورد طرح مبارزه با سرقت در سطح استان اجراشده و درنهایت ۲۱ باند سارقان احشام، منزل، خودرو و سایر سرقت‌های متلاشی شدند.

وی در ادامه به وقوع ۵۸۶ مورد جعل و کلاهبرداری در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۴۷۵ مورد کشف و ۳۷۵ نفر نیز دستگیرشده‌اند.

سردار مظاهری بیان کرد: توسط مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی چهار طرح در سطح خراسان شمالی انجام‌شده که منجر به دستگیری ۲۶۳ نفر شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از دستگیری ۲۷ نفر به دلیل زمین‌خواری، اختلاس و جعل و کلاه‌برداری در استان خبر داد.

وی همچنین درباره فردی که در اردیبهشت‌ماه امسال در شهرک امام خمینی (ره) بجنورد مفقودشده است، گفت: پیگیری‌های لازم برای پیدا شدن این فرد ادامه دارد اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

کشف بیش از یک‌تن مواد مخدر

وی همچنین به کشف یک‌تن و ۳۳۴ کیلو ۲۳۵ گرم مواد مخدر در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از این مقدار کشف، یک کیلو و ۴۰۰ گرم مواد صنعتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بابیان اینکه در حوزه مرزبانی کشف مواد مخدر انجام‌شده است، اظهار کرد: با همکاری مأموران مرزبانی استان ۲۱۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف‌شده است.

سردار مظاهری افزود: همچنین ۲۵ مورد عملیات مشترک با سایر استان‌ها به‌منظور کشف مواد مخدر انجام‌شده که در این راستا ۴۲۰ کیلوگرم مواد کشف‌شده است.

مقام ارشد انتظامی در خراسان شمالی بابیان اینکه طی امسال یک هزار و ۴۶۶ قاچاقچی دستگیرشده‌اند، بیان کرد: در این راستا هشت باند متلاشی، ۵۶ دستگاه خودرو توقیف و یک قبضه اسلحه کشف و ضبط‌شده است.

۳۳ هزار و ۵۶۵ مورد تذکر لسانی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: به‌منظور جلوگیری از بدحجابی در جامعه به ۳۳ هزار و ۵۶۵ مورد خانم بدحجاب تذکر لسانی داده‌شده که یک هزار و ۱۴۸ مورد تعهد کتبی داده‌اند و چهار نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مظاهری اظهار کرد: همچنین ۳۵۵ نفر به دلیل جرائم مفاسد اجتماعی در خراسان شمالی دستگیرشده‌اند.

تشکیل ۲۴۶ پرونده توسط پلیس فتا

مقام ارشد انتظامی در خراسان شمالی همچنین به پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه پلیس فتا اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۲۴۶ پرونده درزمینهٔ فضای سایبری و مجازی تشکیل‌شده که در این راستا ۱۳۵ نفر دستگیرشده‌اند.

سردار مظاهری برداشت‌های اینترنتی، کلاه‌برداری، هتک حیثیت، مشکل اخلاقی و سایر موارد را ازجمله دلیل‌های تشکیل پرونده توسط پلیس فتا برشمرد.

وی عنوان کرد: طی امسال ۱۱۹ هزار و ۲۸۰ مورد تماس با ۱۸ خط پلیس ۱۱۰ انجام‌شده که ۴۸ هزار و ۴۱۳ تماس عملیاتی و هفت هزار و ۸۰۷ مورد راهنمایی و ارشاد شده‌اند.

۳۱۳ تصادف در محور بجنورد به جنگل گلستان

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی در این جلسه بابیان اینکه طی ۶ ماه نخست امسال ۳۱۳ فقره تصادف در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ‌داده است، گفت: این تعداد تصادف منجر به فوت ۳۹ نفر شده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: طی این مدت ۱۱۹ فقره تصادف منجر به فوت در محورهای خراسان شمالی به وقوع پیوسته است.

حسین زاده افزود: از این تعداد تصادف ۵۸ فقره واژگونی بوده که منجر به فوت ۷۰ نفر شده است.

وی تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی در ساعات پایانی، ابتدای صبح و عصرها را علت واژگونی اعلام کرد.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی بابیان اینکه در ۷۰ درصد تصادفات عامل انسانی نقش دارد، افزود: بااین‌وجود نامناسب بودن جاده‌ای که سبب خستگی و برهم زدن اعصاب راننده شود در تصادفات نقش بسزایی دارد.

حسین زاده تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۵۵ نفر در محورهای فرعی و روستایی استان کشته و ۹۰ نفر درراه‌های اصلی فوت‌شده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد متوفی در محورهای برون‌شهری خراسان شمالی ۱۱ نفر موتورسوار بوده‌اند.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی غیراستاندارد و ایمنی نبودن راه‌های خراسان شمالی را از مهم‌ترین علت‌های تصادفات جاده‌ای اعلام کرد.

کاهش کشف مواد مخدر صنعتی

سرهنگ محمد غلامی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این جلسه از کاهش کشف مواد مخدر صنعتی در استان خبر داد و گفت: فعالیت مأموران انتظامی و فرهنگ‌سازی الگوی مصرف در کاهش مصرف مواد مخدر صنعتی نقش بسزایی داشته است.

افزایش ۱۱ درصدی نزاع دسته‌جمعی

سرهنگ علی یلی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در ادامه این جلسه از افزایش ۱۱ درصدی نزاع دسته‌جمعی در استان خبر داد و گفت: بیشتر نزاع‌های دسته‌جمعی در فصل بهار به دلیل کم‌آبی و اختلافات ملکی رخ‌داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار