دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر(ع) خراسان شمالی گفت: نخبگان خراسان‌شمالی صدای زلزله‌زدگان را به گوش مسئولان برسانند.
کد خبر: ۵۰۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 04 October 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد افشین‌فر امشب در جمع عزاداران هیئت اعظم حسین‌جان(ع) لظهار داشت: در عصر امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین رفته بود. فراموش کردن معروف٬ بزرگترین منکر است و بی‌توجهی به این‌معروف‌ها زمینه بزرگ شدن منکرات را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: حرکت و تجمع مومنین حول محور و شخصیت وجودی ائمه(ع) و ولی زمان، نقطه هدف دشمن است و تمام تلاش دشمن برای از بین بردن این تجمع است. امروز نیز بسیاری از تجمع اصحاب حق هراس دارند چرا که در این تجمعات و حرکت پشت سر ولی فقیه، برکات بزرگی نهفته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور مساجد استان خراسان شمالی با تبیین بخش‌هایی از خطبه امام حسین(ع) در آغاز حرکت به سمت کربلا٬ تصریح کرد: در تعبیر امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر جلوتر از نماز وارد شده است. ملاک جامعه اسلامی و ماندگاری احکام اسلامی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است. اگر این فریضه الهی به درستی در جامعه اجرا شود، همه چیز در جایش قرار می‌گیرد.

افشین فر گفت: در کلام اباعبدالله(ع) بزرگ‌ترین فایده امر به معروف٬ دعوت به اسلام است. در واقع آمر به معروف مردم را به اسلام و شرع مقدس دعوت می‌کند. انجام واجب و ترک محرمات، بهترین شیوه دعوت به اسلام است. فایده دوم امر به معروف، جبران شدن ظلم‌هایی است که در جامعه اسلامی انجام می‌شود. اگر کسی به انسان ظالم تذکری داد و این موضوع در جامعه فراگیر شد، اسلام معنای حقیق خود را پیدا می‌کند.

وی از بین رفتن عادات زشت اخلاقی در جامعه را یکی دیگر از فواید امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: عادات و رفتار زشتی که در جامعه تزریق شده است٬ با این فریضه الهی از بین می‌رود. ظالم در جامعه تنها می‌شود و همه دنیا با ظالمان به مقابله بر‌می‌خیزند و حق مظلومان ستانده می‌شود. اگر در جامعه اسلامی افرادی که با فتنه 88 همراهی کردند، طرد و سرزنش شوند، جامعه اسلامی احیا می‌شود و این خاصیت این فریضه‌الهی است.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) بیان داشت: باید فضای فعلی جامعه که اگر کسی نهی از منکر کرده تندرو حساب می‌کنند، شکسته شود. معیار رفتارها در جوامع اسلامی بر اساس حق است و اگر در این مسیر فردی یا گروهی از حق دفاع کرد نامش تندروی نیست.

افشین فر با انتقاد از فراموش کردم فریضه امر به معروف توسط نخبگان جامعه٬ اظهار داشت: با اجرای این فریضه الهی حاکمیت در تقسیم غنائم اسلامی و بیت‌المال با عدالت رفتار می‌کند. تاثیر خطبه‌های جمعه و حل شدن مسائلی که در این تریبون‌ها مطرح می‌شود، حاصل همین فریضه و اجرای آن از سوی ائمه محترم جمعه است. فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه نهادینه شود، عدالت اسلامی برای همه اجرا می‌شود. در این‌مسیر٬ وظیفه نخبگان بسیار حیاتی و مهم است. عهد خدا با عالمان این است که به سختی مردم راضی نباشند.

وی در زمینه مشکلات مردم زلزله‌زده بجنورد٬ وظیفه نخبگان را رساندن صدای این مردم به مسئولان دانست و افزود: وظیفه نخبگان و عالمان استان این است که صدای زلزله‌زدگان را به گوش مسئولان برسانند و اگر فردی این کار را کرد معنایش تخریب دولت نیست. در بجنورد هستند افرادی که در چاه زندگی می‌کنند و نباید این موضوع در سکوت فراموش شود. بجنورد به‌عنوان بزرگترین حاشیه‌نشین کشور درگیر مولفه‌های توسعه غربی شده است و حالا وظیفه نخبگان جامعه است که برای حل این مشکل با امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خاطرنشان کرد: اگر این فریضه در جامعه جاری شود، کسی دنبال مقصر نمی‌گردد و همه برای حل مشکل حرکت و جهاد می‌کنند. امر به معروف نسبت به حاکمیت مهم‌ترین بخش این فریضه است. برای حل مشکلات نظام اسلامی باید برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و تاکید مقام‌معظم رهبری برای حل آسیب‌های اجتماعی بر همین برنامه‌ریزی‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار