رئیس دانشگاه بجنورد بابیان اینکه تأمین خوابگاه یکی از دغدغه‌های مهم این دانشگاه و خانواده‌ها دانشجویان است، گفت: ۶۰ درصد دانشجویان در تمام مقاطع نیازمند خوابگاه هستند.
کد خبر: ۵۰۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 04 October 2017
احمد محقر پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به دغدغه دانشجویان و خانواده‌های آنان در خصوص بهره‌مندی از مزیت خوابگاه، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بجنورد نیازمند خوابگاه هستند.

محقر بابیان اینکه ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه بجنورد بومی استانی هستند، تصریح کرد: بااین‌حال به‌طور میانگین در تمام مقاطع تحصیلی، ۶۰ درصد دانشجویان نیاز به خوابگاه دارند.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از خوابگاه دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد که در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عمده نیازهای خوابگاهی در بخش دختران مرتفع خواهد شد.

وی گفت: این خوابگاه با ۳۰۰ نفر ظرفیت، بزرگ‌ترین خوابگاه دانشگاه بجنورد محسوب می‌شود که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه بجنورد ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از ظرفیت‌های خوابگاهی در دست اقدام، در سال تحصیلی آینده چهار ترم برای دختران و دو ترم برای پسران خوابگاه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

محقر عنوان کرد: ظرفیت‌های قانونی برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی به‌منظور احداث خوابگاه وجود دارد و در صورت رغبت سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی نیز در این بخش از سوی دانشگاه اعطا می‌شود.

وی اشاره‌ای نیز به دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرا داشت و افزود: احداث مسجد دانشگاه بجنورد در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۴۰ مترمربع در آخرین مراحل اجرایی خود قرار دارد و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: برای ساخت این مسجد ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که بخش اعظم آن از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس دانشگاه بجنورد ساخت سر درب ورودی، تکمیل و آسفالت خیابان‌های شمالی دانشگاه، ایجاد ۱۲۰ هزار مترمربع فضای سبز و غیره را از دیگر اقدامات عمرانی این دانشگاه برشمرد.

محقر بیان کرد: در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۹۲۹ دانشجو در دانشگاه ارشد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۳۶ دانشجو در مقطع ارشد و ۳هزار و ۵۹۳ دانشجو در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی تعداد رشته‌های فعال دانشگاه بجنورد را ۲۷ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد برشمرد  و افزود: ۱۵۵ عضو هیئت‌علمی نیز با دانشگاه همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار