مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی خراسان شمالی کمتر از یک درصد است، گفت: کمبود اماکن ورزشی جهت استفاده بانوان مهم‌ترین مشکل پیش روی ورزش و جوانان استان است.
کد خبر: ۵۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 08 October 2017
کوروش بهادری ظهر امروز در نشست خبری اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: در خراسان شمالی 67 پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که 18 پروژه روباز٬ 12 مورد آن شهری و 6 مورد آن روستایی و 49 پروژه دیگر سرپوشیده٬ 24 مورد شهری و 25 مورد روستایی است. زیربنای این پروژه‌ها 160 هزار متر مربع و سرانه آن 0.18 مترمربع است. هم‌اکنون سرانه ورزشی استان 49 صدم درصد است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی درباره زمان اکمال پروژه‌های ورزشی استان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل 67 پروژه٬ 90 میلیارد تومان است و  پروژه‌های با پیشرفت بالای 50 درصد در اولویت اجرا هستند که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز٬ در پایان سال مالی 96 به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بیان داشت: استادیوم 15هزار نفری 19 مهر بجنورد، 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل پیست تارتان٬ به‌زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد. از سال 91 برخی از پروژه ها بلاتکلیف رها شدند و در حال حاضر به مرحله تعیین و تکلیف می‌رسند. 3 پروژه در استان نیز علی رغم در اختیار داشتن اعتبارات مورد نیاز٬ به خاطر بدقولی و خلف وعده پیمانکاران به سرانجام نرسیده است.

بهادری درباره تغییرات در سطح مدیریت برخی از هیات‌ها تاکید کرد: هیئت‌های ورزشی موظف به برگزاری مجمع ورزشی سالیانه هستند. هیئت‌های ورزشی با اولویت به سه گروه تقسیم خواهند شد و برابر بخش‌نامه و ضوابط٬ تغییرات مدیریتی را اعمال می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به تعداد هیئت‌های ورزشی استان افزود: 48 هیئت ورزشی در سطح استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند. کمبود اماکن ورزشی جهت استفاده بانوان مهم‌ترین مشکل پیش روی ورزش و جوانان خراسان شمالی است لذا برای بانوان برنامه خاص و ویژه‌ای را مد نظر داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی بیان کرد: در سال 95 اداره‌کل ورزش نهایت همکاری را با هیئت‌های ورزشی درباره در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی داشته٬ اما در سال 96 به‌دلیل خصوصی سازی برخی از فضاهای ورزشی با مشکلاتی رو‌به‌رو شدیم. برگزاری جلسه شورای عالی ورزش استان در دستور کار است که با برگزاری این جلسه انتظارات جامعه ورزشی برآورده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار