مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ضرورت دارد شورای عالی ورزش در خراسان شمالی تشکیل شود.
کد خبر: ۵۰۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 08 October 2017
کوروش بهادری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون شورای عالی ورزش در خراسان شمالی تشکیل نشده و برابر قانون این شورا باید برگزار شود.

بهادری به پروژه‌های مشکل‌دار این استان اشاره کرد و افزود:۱۴ پروژه در سطح استان مشکل‌دار بوده و در صورت تخصیص اعتبار قطعاً تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره فضاهای ورزشی خراسان شمالی بیان کرد:۴۹ صدم درصد فضای ورزشی داریم و هم‌اکنون دارای ۴۸ هیئت فعال ورزشی هستیم.

وی به کم‌کاری هیئت‌های ورزشی استان مبنی بر برگزاری مجامع سالانه اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از هیئت‌ها اقدام به برگزاری مجامع سالانه نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود به چالش کشیده نشوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: بانوان در خصوص مدال‌آوری گاهی از آقایان نیز پیشروتر بوده و سبقت‌گرفته‌اند، اما به دلیل مشکلات اعتباری و مشکلات نداشتن فضای ورزشی با محدودیت مواجه بوده و بانوان آن‌طور که شایسته است در مکان و ساعت‌های مطلوبی تمرین نداشته‌اند.

بهادری تصریح کرد: سال گذشته با توجه به واگذاری سالن برای تأمین تیم استانی با مشکل وقت سالن مواجه شدیم اما تا جایی که امکان داشته بانوانی که نیاز به تمرین برای تشکیل تیم استانی داشتند باوجود محدودیت‌های سالن زمان تمرین اختصاص داده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ورزشی بودن ۹۹ درصد اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: ورزشی بودن اعضای شورای شهر بجنورد، استاندار و ... حسن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:۴۰ مدال جهانی و آسیایی و ۱۴۰ مدال کشوری با مدال‌های سبکی از آن ورزشکاران استان شده است.

بهادری بابیان اینکه هیئت‌های ورزشی وظیفه تیم داری ندارند، عنوان کرد: زیرساخت‌های ورزش در استان ضعیف است و اسپانسری نیز نداریم و عدم توجه به خواسته‌های پشتیبان‌ها از عواملی است که سبب شده درزمینهٔ جذب پشتیبان با مشکل مواجه شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: در خصوص استعدادیابی جلسه ویژه‌ای با آموزش‌وپرورش برگزارشده و به دنبال جذب مجوز برای هیئت‌ها به‌منظور استعدادیابی مستقیم آن‌ها از مدارس هستیم.

وی همچنین از راه‌اندازی سه مرکز ازدواج و خانواده جوان در خراسان شمالی خبر داد.

به گفته بهادری طبق اجرای طرح آمایش در وزارت ورزش باید هیئت‌هایی که مدال‌آورند و برند خاصی به‌حساب می‌آیند ازنظر فضای ورزشی و اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین به هیئت‌های برتر ورزشی استان نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته هیئت‌های فوتبال، کوهنوردی، بدمینتون، دوومیدانی و بوکس از بین ۴۵ هیئت ورزشی بالاترین امتیاز را به خود اختصاص دادند.

وی هدف اصلی از تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد را استفاده از اندیشه جوانان در تصمیم‌گیری حوزه جوانان دانست و گفت: تا پایان برنامه ششم به ازای هر پنج هزار نفر جوان باید یک سمن تشکیل و تا پایان این برنامه ۵۵ سمن خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار