در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد٬ اعضای شورا به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مسائل مختلف مرکز استان خراسان شمالی پرداختند.
کد خبر: ۵۰۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 09 October 2017
سید محسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد٬ عصر امروز در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اظهار داشت: سرپرست شهرداری موظف است نسبت به تامین منابع لازم را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام کند.

وی افزود: همچنین شهرداری باید نسبت به تکمیل طرح توسعه فاز 2 باباامان در راستای کلیه استخرهای پلکانی و تکمیل و اجرای پروژه المان میدان امام رضا (ع) اقدامات مناسب را هر چه زودتر اتخاذ نماید.

به داد شهرک گلستان برسید

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی تصریح کرد: رسیدگی به گلستان شهر، رسیدگی به طبقه ضعیف است. مجموعه گلستان شهر بجنورد، بالغ بر 15 هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: در مجموعه حوزه اداری شهرداری بجنورد مستقر در گلستان شهر فقط 5 نفر نیروی خدماتی جهت عمران فضای سبز وجود دارد که امکان خدمات رسانی مطلوب را دچار مشکل کرده است.این درحالی است که در این شهرک قریب به 15000 نفر زندگی می‌کنند. شهرداری باید در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق داشته و نسبت به افزایش نیروی سازمانی در این حوزه اقدام کند.

موسوی ضمن اشاره به کمبود بودجه در منطقه گلستان شهر خاطر نشان کرد: مجموعه گلستان شهر بجنورد بودجه مناسبی ندارد و لازم است در متمم بودجه و یا در بودجه 97، بودجه ویژه‌ای برای گلستان شهر در نظر گرفته شود.

در گلستان شهر هیچ فضای سبزی وجود ندارد

وی افزود: در مجموعه گلستان شهر حتی یک متر مربع فضای سبز نداریم. مجموعه‌ای با وسعت 8 هکتار در این منطقه وجود دارد که امید است کمبود فضای سبز با اقدامات مناسب در این زمین برطرف شود.

عضو شورای شهر بجنورد بیان داشت: طرح الگوی فاضلاب گلستان شهر به کندی در حال اجرا است. تانکر آب در گلستان شهر جهت آبیاری فضای سبز وجود ندارد.

موسوی در پایان افزود: منطقه گلستان شهر کاملا سیل گیر است و شهرداری موظف اقدامات مناسبی را در این خصوص اتخاذ کند.

مدعی‌العموم به موضوع مشکلات گلستان شهر بجنورد ورود پیدا کند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد نیز عصر امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در زمینه مشکلات شهرک گلستان این شهر اظهار داشت: تعداد زیادی از بلوک‌های احداثی شهرک گلستان به دلیل حادثه زلزله خسارت اساسی دیده‌اند و کسی پاسخگو نیست.

علیرضا باغچقی افزود: بسیاری از واحدهای گلستان شهر دارای وام هستند و باید این اقساط پرداخت شود. از طرفی هم وام‌های مسکن دارای بیمه است، پس از حادثه زلزله، فعالیت بیمه چگونه تعریف می شود؟

رئیس کمسیون خدمات شهری در این خصوص تاکید کرد: ورود مدعی ‌العموم و مسئولان امر به این جریان جهت برخورد با متخلفان ضروری است.

اخطار به سرپرست شهرداری بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه پیرامون یک واحد آپارتمان شهرداری که مدتی در اختیار یک عضو این شورا بوده و به حکم محاکم قضایی باید نسبت به پرداخت اجاره‌بهای آن اقدام کند٬ نیز گفت: سرپرست شهرداری بجنورد در صدد است رای صادره محاکم قضایی در مورد یک واحد آپارتمان شهرداری را که در اختیار یکی از اعضای شورا بوده، اجرا نکند و به صورت قسطی موضوع را رفع و رجوع کند.

باغچقی در پایان اضافه کرد: خواستار ارائه اخطار کتبی در این زمینه به سرپرست شهرداری به خاطر تسامح و تساهل در انجام وظایف هستم.

رئیس شورای شهر بجنورد در پاسخ به این درخواست باغچقی اعلام کرد: این مواردی که مطرح کردید طبق شنیده‌ها است و بر اساس شنیده‌ها نمی‌شود اخطار کتبی داد. اما من براساس حرف شما و شنیده‌ها به سرپرست شهرداری بجنورد تذکر شفاهی می‌دهم.

ابراهیم امانی٬ رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد نیز با بیان مشکلات بودجه‌ای برای انجام طرح‌ها فرهنگی تصریح کرد:  یکی از وظایف اصلی و اساسی شورای شهر٬ جلب مشارکت مردم در توسعه و عمران شهر است.

به گزارش تسنیم٬ در این جلسه چند موضوع مرتبط با شهرداری و شورای شهر بجنورد بررسی و به تصویب اعضا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار