استاندار خراسان شمالی از بررسی مشکلات دانشگاه علوم قرآنی استان خبر داد و گفت: با نگاه مثبت و استانی این مشکلات بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 10 October 2017
محمدرضا صالحی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قرآنی استان خراسان شمالی با اشاره به اهداف نظام مقدس اسلامی برای تربیت دانشجویانی در مسیر اسلام و آرمان‌های الهی اظهار داشت: تربیت افرادی همانند شهید مطهری و علامه طباطبایی٬ مهم‌ترین رسالت مراکز آموزش علوم دینی در نظام اسلامی است.

وی افزود: فراگیران علوم دینی و قرآنی باید با مطالعه آثار ماندگار برجامانده از علامه طباطبایی و استاد مطهری٬ رسالت اصلی مراکز آموزش علوم دینی را که آشنا کردن نسل جوان با تفکرات و تفسیرهای معتبر این اساتید و نخبگان قرآنی است٬ احیاء و در این جهت گام بردارند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: کوشش و اهتمام استادان و دانشجویان مراکز تدریس علوم دینی در مسیر بازشناسی اندیشه‌های الهی، باعث می شود تفکر نادرست تقابل علم و دین در جامعه از بین رفته و همگان در فضای علمی به تشریح مباحث بپردازند.

وی به جایگاه والای تعلیم و تعلم در قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر و معجزه پیغمبر خاتم(ص)  اشاره  کرد و افزود: سیر تطور تاریخی علوم قرآنی در عصرهای مختلف٬ نشان‌دهنده تلاش‌های دو گروه حامیان و معاندان به این کلام الهی است و برای رسیدن این گنجینه ارزشمند به دست ما تلاش‌های زیادی انجام شده است. لازم است تا دانشجویان علوم قرآنی نگاهی علمی و ژرف به این موضوع داشته و برای صیانت از کتاب خدا٬ با مطالعه عمیق گام های محکمی را بردارند.

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به مطالبات دانشگاه علوم قرآنی و مشکلات این واحد آموزشی گفت: برای برطرف کردن تدریجی مشکلات دانشجویان، این طرح‌ها با نگاه مثبت و استانی بررسی و درباره آن ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با صدور دستور برای حل مشکل سرویس‌های رفت‌وآمد دانشجویان اظهار داشت: بحث افزایش رشته‌ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز بررسی می‌شود. نگاه دولت گسترش رشته های تحصیلی متناسب با وضعیت و نیازهای بازار کار است و برای راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد و بالاتر در مراکز آموزش عالی استان هم باید به این سیاست و رویکردها توجه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار