نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان یک سفره با برکت بود که ۲۰ سال توسعه استان را جلو برد.
کد خبر: ۵۰۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 10 October 2017
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت پنجمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌ شمالی اظهار داشت: زمان سفر مقام معظم رهبری به استان زمان بسیار مهمی بود و موقعیت زمانی و استقبال با‌شکوه مردم بسیار حائز اهمیت است و رهبری در پیام نوروزی سال 92 از این موضوع به عنوان یک حماسه حضور، یاد کردند.

وی افزود: در محور اقتصادی و مادی این سفر باعث تنفس عمیق در شرایط استان شد. حرکت جهشی بسیار مثبتی در استان ایجاد کرد و 20 سال توسعه استان به جلو رفت. مدارس و ادارات و حوزه‌های علمیه از برکات سفر بهره‌مند شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد تصریح کرد: به تازگی نیز 8 میلیارد تومان به برخی حوزه‌ها در استان اختصاص یافته‌است. این سفر سفری ویژه بسیار مهم برای استان بود.

یعقوبی به ابعاد معنوی این سفر اشاره کرد و گفت: از بعد معنوی نیز این سفر باعث معرفی استان به دنیا شد. استان خراسان شمالی در این سفر قد کشید و برخی از مباحث مطروحه در سخنان مقام معظم رهبری برای نخستین بار مطرح شد. بحث جمعیت و افزایش آن برای نخستین بار در این استان مطرح شد و بحث سبک زندگی اسلامی با مطالبی مستدل و علمی با رصد دقیق در این استان مطرح شد.

وی افزود: این سفر باعث رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه استان شد و تعداد طلاب به 2200 نفر رسید که رشدی 100 درصدی داشته است. چندین حوزه و مدرسه علمیه ساخته شد و مدارس زیادی نیز در حوزه آموزش و پرورش احداث شد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه این سفر باعث رشد فرهنگی استان شد، اظهار داشت: حضور مردم در مسایل فرهنگی و مذهبی پس از این سفر چند برابر شد. در سالگرد این سفر نیز برنامه‌های زیادی در استان انجام می‌شود و روز 19 مهر به نام روز خراسان شمالی در تقویم استان ثبت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار