مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی گفت: هزینه روادید سفر اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و زائران خراسان شمالی از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 11 October 2017
محمد رسول شجاع اظهار داشت: سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی  زائران را به صورت کاروانی به عتبات  عالیات اعزام نمی‌کند چرا که ساختار اربعین در کشور عراق با روش‌های کاروانی سازمان حج و زیارت در ایران فرق می‌کند.

وی افزود: کمیته اعزام از طریق 24 دفتر زیارتی  که در سطح استان فعالیت می‌کنند، عملیات اخذ ویزا و سامان‌دهی اعزام را انجام می‌دهد.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی در خصوص نحوه ثبت نام مشتاقانن سفر اربعین گفت: زائران با مراجعه به سامانه سماح و یا حضور در یکی از دفاتر حج و زیارتی می‌توانند ثبت نام کنند. هزینه ویزا، بیمه و سایر مبالغ را نیز از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌کنند که این هزینه در سال گذشته 40 دلار بود و امسال نیز به همان میزان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  عمده مراجعات از 19 محرم تا 15 صفر است و تلاش می‌کنیم تا در طول 3 الی 4 روز ویزا به زائران داده شود.

شجاع با اشاره به تعیین شدن مرز مهران جهت عبور زائران خراسان شمالی گفت: تقسیم‌بندی مرزها را وزارت کشور با توجه به امکانات موجود درمرز و سایر مسائل انجام می‌دهد. در سال گذشته مرز چزابه علی‌رغم فاصله زیاد با استان خراسان شمالی، شرایط مساعدتری داشت ولی مرز مهران همیشه ازدحام بیشتری دارد.

وی افزود: تعداد زائران اربعین استان در سال گذشته بیش از 7500 نفر بود که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود به همین تعداد زائر داشته باشیم. حضور همه اقشار در تجمع میلیونی اربعین از خراسان قابل مشاهده است که بیشتر شامل هیات‌ها، دسته ها و گروه های مردمی است.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان در پایان تاکید کرد: توصیه ما به زائران این است که هر چه سریع‌تر برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند، چرا که اعتبار آن از زمان اخذ ویزا تا 3 ماه است و از لحظه ورود به عراق نیز تا یک ماه اعتبار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار