مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ائمه جماعت دانشگاه‌ها باید از شرایط علمی بالایی برخوردار باشند تا سبب جذب دانشجویان و اساتید به نماز جماعت شوند.
کد خبر: ۵۰۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 15 October 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علی خادمی صبح امروز در نشست ائمه جماعت دانشگاه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: مردم از نظام اسلامی توقعاتی دارند که بعضی از آن‌ها برآورده و برخی از آن‌ها برآورده نشد و هنگامی که توقعات برآورده نشود بعضی از مردم این را به حساب جنس ما می‌گذارند.

وی افزود: امروز شرایط روحانیون شرایط خاصی است. مردم و نظام اسلامی از روحانیون انتظارات ویژه‌ای دارند هنگامی که تبعیض‌های ناروا در جامعه دیده می‌شود برخی از مردم آن‌را به حساب متولیان مسائل دین می‌گذارند که در اینجا کار مشکل می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی تصریح کرد: کار فرهنگی و تربیتی بسیار سخت‌تر از گذشته است. نقش اصلی در نماز جماعت به عهده امام جماعت است. امام جماعت، پیش‌آهنگ حرکت نماز است و جمعیت را راهبری می‌کند. در واقع مسئولیت نماز دیگران هم بر عهده امام جماعت است. امام جماعت تمرینی جهت امامت اداره جامعه دینی و ماموم است و هم به نوعی تمرین تبعیت از امام را انجام می‌دهد.

خادمی بیان داشت: امام تنها کسی است که همه او را می‌بینند و سکنات امام در مظهر همگان است. علاوه بر شرایط عمومی امام که در رساله‌ها ذکر شده، شرایط ویژه‌ای را هم  باید دارا باشد. مخصوصا در فضای فرهنگی جوانان و دانشگاهیان شرایطی خاص است که باید توجه ویژه‌ای در این خصوص داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات افزود: امام جماعت باید محبوبیت داشته باشد و سبب جذب ماموم شود در غیر این‌صورت امام جماعت، موفق نخواهد بود٬ لذا باید امام هم در علم و هم در عمل الگو و اسوه باشد. روحانیون و ائمه جماعت باید مطالعات خود را در ابعاد فرهنگی سیاسی و اجتماعی بالا ببرند.

وی در پایان اضافه کرد: ائمه جماعت دانشگاه‌ها باید از شرایط علمی بالایی برخوردار باشند تا سبب جذب دانشجویان و اساتید به نماز جماعت شوند.کار روحانیت تربیت، تعالی و رشد فکری در جهت نزدیکی و رسیدن به پروردگار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار