رئیس شورای شهر بجنورد گفت: تاخیر در ابلاغ حکم شهردار بجنورد موضوعی طبیعی است و سرپرست شهرداری در این زمان می‌تواند نیروها را بر اساس برنامه‌های خود چینش، عزل و نصب کند.
کد خبر: ۵۱۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 17 October 2017
مهدی محمدی در زمینه تاخیر در ابلاغ حکم شهردار بجنورد از سوی وزارت کشور اظهار داشت: تاخیری در انتصاب شهردار صورت نگرفته است و قانون‌گذار 3 ماه فرصت را برای این موضوع در نظر گرفته است.

وی افزود: بر اساس قانون شورای شهر در این زمان می‌تواند سرپرستی را برای شهرداری تعیین کند و در حال حاضر امور شهرداری بجنورد با حضور سرپرست در حال انجام است. ابلاغ حکم شهردار مرکز استان از سوی وزارت کشور همیشه زمان‌بر بوده و معمولا سه ماه به طول می‌انجامد.

رئیس شورای شهر بجنورد ادامه داد: در زمان‌های گذشته هم این اتفاقات افتاده است و کمتر از 3 ماه حکم شهردار ابلاغ نمی‌شود. مشکل خاص پیش نیامده و امیدواریم در پایان مهلت قانونی٬ حکم روح الله براتیان به‌عنوان شهردار بجنورد ابلاغ شود.

وی در مورد چرایی به طول انجامیدن این موضوع افزود: به خاطر اینکه حکم شهردار استان و تمام مکتوبات آن در حوزه وزارتی وزارت کشور است این روند کمی طولانی و زمان بر می‌شود.

محمدی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست شهرداری حق عزل و نصب نیروها را دارد یا خیر اظهار داشت: سرپرست شهرداری در زمان سه ماهه مدیریت خود٬ می‌تواند پاسخگو باشد و آرامش را در شهرداری برقرار کند و این مدیریت سازکار خودش را دارد. سرپرست می‌تواند منابع انسانی خودش را به نوعی بچیند که پاسخگوی مقامات بالا دستی خود که شورای شهر است باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار