معاون اداره‌کل آموز و پرورش خراسان شمالی از توجه ویژه به "تعلیم و تربیت" ‌‌در سند تحول بنیادین آموزش پرورش خبر داد.
کد خبر: ۵۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 21 October 2017
عبدالله رحیمی ظهر امروز در همایش هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: در استان خراسان شمالی 73 شهید معلم و 417 دانش آموز شهید وجود دارد که باعث افتخار و سربلندی استان است  و با قدم گذاشتن در راه این شهدا می‌توان مشکلات را پشت سرگذاشت.

وی افزود: برای رفتن به سمت دانستن و علم٬ حدیث‌ها و روایات زیادی هست که در تمام جهان همه انسان‌ها به دنبال علم آموزی هستند و می‌توان از ظرفیت دین و قرآن در جهت علم آموزی استفاده کنیم.

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با توجه به مهم دانستن علم در اسلام٬ خاطرنشان کرد: دانایی و علم وظیفه همه مسلمان است و ما را به سمت سعادت در دنیا و آخرت می‌برد و این نشان‌دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام است.

رحیمی افزود: سند تحول بنیادین آموزش پرورش که شامل تلاش میلیون‌ها ساعت در حوزه تعلیم و تربیت توسط معلمان و صاحبان علم است٬ 6 ساحت را در بحث تعلیم و تربیت بیان کرد است. تعلیم و تربیت عبادی، اخلاقی و اجتماعی، تربیتی، اقتصادی و علم و فناورانه از مهم‌ترین مباحث این سند است.

وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت دو عضو جدا ناپذیر است و نتیجه علم تربیت است و بدون علم تربیت معنایی ندارد. تربیت میوه درخت آموزش است و میوه درخت آموزش و پرورش دانش و مهارتی که دانش آموز کسب می‌کند.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: هم‌گونی و یکنواختی انجمن اولیا و مربیان در جلسات بسیار اهمیت دارد و با پیوند زیبای آن‌ها سعادت فرزندان تضمین شده و هماهنگی بین اولیا و آموزش و پرورش باعث رشد و شکوفایی در مدارس می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار