نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با توجه به سخنرانی بی‌ادبانه رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده ولی به‌صورت بی‌ادبانه و گستاخانه جواب داده است.
کد خبر: ۵۱۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 21 October 2017
ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد امروز در خطبه نماز جمعه اظهار داشت : صبر٬ سرلشکر همه صفت‌های خوب است و با صبر می‌توان دین خود را حفظ کرد و با خویشتن‌داری و تقوا می‌توان انواع گناهان را مدیریت کرد.

وی افزود: امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) با صبر و خطبه‌های آتشین خود٬ رسانه قیام بزرگ امام حسین (ع) شدند و صدای مظلومیت شهدای کربلا را در جهان طنین‌انداز کردند. این حماسه بزرگ اربعین پرچم مظلومیت امام حسین (ع) را در جهان برافراشته کرده است. حماسه بزرگ اربعین یکی از آثار سخنرانی و خطبه‌های حضرت زینب (س) و حضرت زین‌العابدین است و دفاع از حرم حضرت زینب (س) توسط مدافعان حرم نیز نمونه‌ایی از رشادت‌های مسلمانان و ارادت آنها به امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: یک مسلمان نباید نسبت به مال دیگران خیانت کند. سرقت در اسلام گناه کبیره است و در قرآن کریم نیز خداوند به کسی که دزدی می‌کند محکم برخورد کرده و دستور داده تا مرد و زنی را که دزدی می‌کند دستش را قطع کنید.

وی در خصوص مجازات سنگین دزدی و سرقت افزود: مجازات سنگین دزدی و سرقت در اسلام به‌خاطر این است تا درس عبرت باشد برای کسانی که مال پنهانی دیگران را غارت می کنند که این در جامعه یک پدیده زشت اجتماعی است و ریشه آن در تنبلی و تن‌پروری است. خداوند لعنت کرده کسی را که به خانواده‌اش مال حرام می‌دهد و سربار جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: دزدی از مال دیگران امنیت در خانواده را از بین می‌برد و باعث ناآرامی در جامعه می‌شود. نیروی انتظامی باید در مقابل این جرم بزرگ محکم برخورد کند تا جامعه عفیف و پاکی داشته باشیم.

وی افزود: رسول خدا فرموند که چهار چیز اگر وارد خانه کسی شود٬ بنیان خانواده را ویران می‌کند و آن خیانت به دیگران، دزدی در زندگی، شراب خوردن و خیانت به ناموس دیگران است.

امام جمعه بجنورد در ادامه انواع سرقت را بیان کرد و گفت: سرقت تنها در مال نیست و انواع گوناگونی دارد. 7 مورد را می‌توان بیان کرد که شامل سرقت مال، سرقت از وقت اداری، سرقت از حق الله، سرقت از نما، سرقت از مهریه زن، سرقت اقتصادی و یک سرقت جدید٬ استراق سمع است.

وی با توجه به نزدیک شدن سالگرد شهادت فرزند امام خمینی (ره)خاطر نشان کرد : مصطفی فرزند امام و یار ایشان  در نجف ، قم  و ترکیه بودند که همفکر با امام و بعنوان یک مجتهد جامع درکنار ایشان فعالیت می کردند. امام در مقابل این مصیبت بزرگ از آرمان دور نشدند و با نگاه بلند امام٬ این مصیبت آسان شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: تنهایی آمریکا را در جهان شاهد هستیم و نعره‌های رئیس جمهور آمریکاا را دیدیم و رشد ایران را هم مشاهده کردیم. آمریکا به اقتدار نظام ایران اعتراف کرد. با اینکه بی ‌ادبانه مطرح شد ولی تاثیر زیادی در جهان گذاشت و تمام تلاش‌های آمریکا از بین رفت. آمریکا حق دارد از تلاش‌های سپاه نگران باشد. سپاه مقدس خط مقدم بزرگ مقاومت است. سپاه فرزند انقلاب است و توانسته خوب در مقابل دشمنان داعشی و تکفیری بایستد. صحبت‌های بی‌ادب و بی‌معرفت ترامپ در مقابل ایران باعث شد تنها بماند و در صحنه‌های بین‌المللی بی‌منطق و بی‌استدلال جلوه کند و سیاست پخته ملت بزرگ ایران در جهان اقتدارش را نشان داد.

وی تصریح کرد: رهبر بزرگ انقلاب در سخنرانی جدیدش در بین نخبه‌ها بیان کردند که شما سرمایه‌های کشور و مدیر نسل آینده هستید. ایشان به مسئولین خاطر نشان کردند تا این جوان‌های خوش‌فکر را یاری کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ما به اروپا سفارش می‌کنیم به ظاهر خود را دوست با ملت ایران نشان ندهد و از پشت خنجر به ملت بزرگ ایران نزند. آمریکا بداند ایران خود را از نظر موشکی آماده و تجهیز می کند تا کسی جرات چپ نگاه کردن به ملت بزرگ ایران را نداشته باشد. بدون آمریکا هم می‌توان نفس کشید و آمریکا در این 40 سال ثابت کرده که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند همان‌طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند٬ اگر آمریکا مذاکره را پاره کند ما آن را ریز ریز خواهیم کرد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: کمک به مردم میانمار و یمن وظیفه همه مسلمانان است و مردم خراسان شمالی در حد توان خودشان بیایند به این مردم ظلم دیده کمک کنند. شماره کارت نیز از رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماز جمعه هفته بعد به‌دلیل برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلی٬ در آستان امام‌زاده سید عباس(ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار