عضو شورای شهر بجنورد گفت: یک‌ سوم جمعیت شهر حاشیه‌نشین هستند و این پدیده در حال گسترش است.
کد خبر: ۵۱۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 23 October 2017
سید محسن موسوی اظهار داشت: شهر خوب به‌‌معنای ساخت بزرگراه و آزادراه نیست بلکه شهر خوب شهری است که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی افزود: امروزه در شهر بجنورد با پدیده‌ای به‌نام حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستیم. حاشیه‌نشینی پدیده‌ای است که نه‌تنها رو به افول، بلکه رو به گسترش است٬ به‌طوری که حدود یک‌ سوم از جمعیت شهر بجنورد حاشیه‌نشین هستند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: علی‌رغم اینکه حاشیه‌نشینی گسست کاربردی دارد٬ از جنبه پیوست عملکردی نیز برخوردار است. به‌ لحاظ حاشیه‌نشینی شهر بجنورد٬ دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است.

موسوی ضمن اشاره به بافت فرسوده بجنورد ادامه داد: بافت شهری بجنورد فرسوده و ناکارآمد است و حدود 154 هکتار بافت فرسوده در شهر بجنورد دیده می‌شود. بافت‌های فرسوده که دچار فرسودگی عملکردی و فعالیتی هستند تهدیدی جدی برای امنیت شهر به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت: یکی از اهداف دوره پنجم شورای شهر تشکیل شورای محلات است که با تشکیل این شورا از مشارکت مردم در راستای برقراری امنیت استفاده می‌کنیم. اعتقاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است که هرچه مردم در برقراری امنیت سهیم باشند آن امنیت پایدارتر و واقعی‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طراحی شهری نقش مؤثری در کاهش مخاطرات امنیت شهری دارد لذا مجموعه پلیس امنیت، باید به ارزیابی محیطی از مجموعه شهری برسند.

وی دو عامل مبلمان شهری و روشنایی را در امنیت شهر مؤثر دانست و گفت: باید به‌دنبال شهرهای 24 ساعته باشیم چرا که هر چه میزان استفاده از فضاهای شهری بیشتر باشد پویایی و سرزندگی و امنیت شهر بیشتر خواهد بود.

موسوی در پایان اضافه کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه در پارک‌های شهری اتفاق می‌افتد لذا در این خصوص باید راهکاری جدی اتخاذ شود. در منطقه گلستان شهر بجنورد به‌لحاظ پراکندگی موقعیتی شاهد بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و حتی بزهکاری هستیم که باید در ایجاد امنیت در این منطقه هم برنامه‌ای ویژه صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار