نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دولت‌مردان اجازه دخالت در موارد نظامی ملت بزرگ ایران را به دشمن ندهند، گفت: دولت‌مردان در مقابل خواسته‌های نابه‌جای دشمنان با اقتدار بایستند.
کد خبر: ۵۱۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 28 October 2017
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: دولت‌مردان باید در مقابل خواسته‌های نابجای دشمنان علیه موشک‌های نظامی، ارتش و سپاه، محکم و با اقتدار بایستند و اجازه دخالت در موارد نظامی ملت بزرگ ایران را به دشمن ندهند. دشمن می‌خواهد پای مذاکره در بحث نظامی را دوباره به میان بکشد٬ باید مراقب حیله و حربه دشمن بزرگ، آمریکا باشیم.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: تنها چیزی که باعث قبولی اعمال ما می‌شود تقوا است. کار با تقوا  برای خداوند با ارزش است. در صحنه‌های فردی و اجتماعی تقوا یار و مددکار ماست و در مسائل سیاسی داخلی و خارجی دو چیز است که نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کند. قرآن می‌فرماید اگر صبر و استقامت داشته باشید از مکر دشمنان در امان می‌مانید.

آیت الله یعقوبی بیان کرد: قرآن در سوره فاطر فرموده است که تمام پیامبران برای هدایت مستکبرین آفریده شدند، ولی دشمنان در مقابل کارها و حرف‌های پیامبران فرار کرده و یا موضع گرفتند. مسکتبرین و ابرقدرت‌ها هیچ‌ وقت خط انبیاء را قبول نداشتند و  از دستورات سرپیچی کردند.

وی در خصوص گناه چشم و خیانت افزود: چشم‌های مرد و زن مومن باید از گناه کنترل شود تا جامعه دینی و با تزکیه داشته باشیم. چشم‌چرانی یک رذیلت است که باعث سقوط شده و انسان را  وادار به گناهان بزرگ‌تر می‌کند. خداوند چشم‌ها را خلق کرده است تا نعمت‌های زیبا را مشاهده و از آن عبرت بگیرید و علم‌دوزی٬  معرفت و بصیرت خود را با چشم‌ها زیاد کنید.  امام سجاد(ع) می‌فرماید: نگاه گناه آلود تیری  از تیرهای زهرآلود شیطان است و روایات زیادی وجود دارد که سفارش می‌کند نگاه‌های خود را که مقدمه تمام گناهان است حفظ کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد افزود: از زمان حضرت آدم تا الان دو جبهه حق و باطل وجود داشته است. جبهه حق با صداقت و جبهه باطل با مکر و حیله حکومت کرده‌اند و دشمنان بدانند که اگر مکری کنند یا چاهی بکنند روزی خودشان به داخل آن چاه خواهند افتاد. مکار بزرگ٬ آمریکا خود را حامی مظلومان می‌داند و دم از حق بشر می‌زند٬ در صورتی که کودکان را می‌کشد٬ از پشت خنجر می‌زند و مردم‌فریبی می‌کند.

امام جمعه بجنورد در ادامه٬ عامل پیروزی مردم ایران در مقابل مکرهای دشمنان را تقوا و استقامت خواند و گفت: آمریکای مکار و حیله‌گر بداند مردم ایران هوشیار هستند و دو عامل تقوا و استقامت ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران٬ باعث باطل شدن تمام مکرهای دشمنان شده است. ملت ایران وصل به کوثر آل محمد(ص) است و مردم بدانند با صبر و استقامتی که دارند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. مسئولین در مقابل حرف‌های دشمنان محکم برخورد کنند. از امام حسن مجتبی (ع) پرسیدند آدم ترسو به چه کسی گفته می‌شود؟ حضرت فرمودند: آدم ترسو به خودی حمله می‌کند و به دشمن که می‌رسد فرار کرده و یا زبانش بند می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع بهترین مسجد هر شهری است٬ به بیان برخی از مشکلات پیش آمده در روند بازسازی مسجد جامع بجنورد خاطرنشان کرد: مسجد جامع بهترین مسجد هر شهر است که نماز خواندن در این مکان مقدس ثواب بسیاری دارد. 800 میلیون تومان از سفر رهبری به استان خراسان شمالی برای بازسازی و ایمن‌سازی مساجد تعلق گرفت و کلنگ‌زنی انجام شد ولی با دخالت‌ها و سنگ‌اندازی مدیر گردشگری هیچ کاری صورت نگرفت و هنوز بعد از 3 سال درب ورودی مسجد انقلاب کامل نشده است. بعد از 5 سال برای بحث گردشگری استان که خیلی بودجه به آن تعلق می‌گیرد چه کاری انجام داده‌اند؟ بهتر است کار را به ما بسپارند تا محکم و سریع و بهتر مسجد جامع را بسازیم. هشدار و اخطار می‌دهم باعث تشویش افکار عمومی نشوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: با کمک‌های خود به داد و فریادهای مردم مظلوم میانمار و یمن برسید و به این دو کشور که مورد ظلم واقع شده‌اند و دست یاری به سمت ما بلند کرده‌اند قدمی برداریم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار