مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۸۸ روستای استان با جمعیت ۳۸ هزار و ۸۷۹ نفر هنوز از آب شرب برخوردار نیستند.
کد خبر: ۵۱۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 29 October 2017
حمید روشن‌روان اظهار کرد: طی هفته دولت امسال با بهره‌برداری از ۱۰ پروژه آب‌رسانی شاخص بهره‌مندی از آب شرب در خراسان شمالی به ۷۴.۱۹ درصد افزایش‌یافته است.

روشن‌روان افزود: طی ۶ ماه نخست امسال آب‌رسانی به ۵۷ روستا انجام‌شده که بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت این روستاها از آب‌رسانی سیار بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بابیان اینکه در حال حاضر با شروع فصل زمستان از تعداد روستاهای تحت پوشش آب‌رسانی سیار کاسته شده، تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۶۹ روستای استان با بیش از ۳۱ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت مواجه با بحران کم‌آبی و بی‌آبی بود که آب‌رسانی سیار برای این روستاها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هدف شرکت آب و فاضلاب روستایی از اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به روستاها افزایش سطح رفاه، بهداشت و خدمات عمومی، رونق تولید و افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۴۱ روستا دارای سکنه و ۶۶۸ روستا با جمعیت ۳۳۸ هزار و ۶۵۴ نفر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای استان بیان کرد: عواملی همچون کاهش بارندگی‌ها، افت آب‌های زیرزمینی و افزایش میزان مصرف آب آشامیدنی در فصل تابستان سبب شد تا در تأمین آب موردنیاز روستاییان‌ با مشکل روبه‌رو شویم.

روشن‌روان گفت: مصرف آب تولیدی برای شرکت آب و فاضلاب به‌منظور مصارف غیر آشامیدنی، انشعابات غیرمجاز از دیگر دغدغه‌های تأمین آب آشامیدنی در مناطق روستایی است که از روستاییان انتظار می‌رود از استفاده آب تولیدی برای مصارف غیر آشامیدنی اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار