مدیرکل ارشاد استان سمنان از پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور به‌دلیل کم شدن اوقات فراغت مردم دانست و گفت: امروز فضای مجازی وقت اکثر جوانان را پر کرده است و باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای اندیشه و فرهنگ خوب استفاده کرد.
کد خبر: ۵۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 29 October 2017
محمدرضا سوقندی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون بیش از 10 نمایشگاه کتاب در خراسان شمالی برگزار شده است. از سال 85 که نخستین نمایشگاه در جنب مصلی برگزار شد تا کنون به جز یک سال نمایشگاه کتاب مرتب برگزار شده است. استقبال و شور و شوق مردم خراسان شمالی جهت حضور در نمایشگاه‌های کتاب برای ناشران و مؤلفان مثال زدنی بود.

وی افزود: در استان با توجه به کمبود مراکز عرضه کتاب دسترسی مردم به کتب در طول سال کمی دشوار است لذا این نمایشگاه‌ها که سالانه برگزار می‌شود و برای عموم تخفیف نیز در نظر گرفته می‌شود فرصتی است تا مردم با کتاب انس گرفته و با تازه‌های اندیشه دیدار کنند.

مدیرکل ارشاد استان سمنان ضمن اشاره به مزیت نمایشگاه کتاب خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب خراسان شمالی در مجموعه ایده‌آل است چرا که مکان آن به‌جهت وسعت ستودنی است. آبان ماه فرصت خوبی برای ارائه کتاب‌های درسی، غیردرسی و آموزشی است.

سوقندی ادامه داد: در این نمایشگاه سعی شده است ناشرانی انتخاب شوند که تمامی بخش‌ها اعم از کودک و نوجوان، اخلاقی و دینی، ادبیات، جامعه شناسی، فلسفه، اقتصاد و رشته‌های دانشگاهی را پوشش دهند.

مدیرکل اسبق ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید حرکتی از سوی مسئولان و نهادهای مختلف صورت بگیرد که بازدید از نمایشگاه بیشتر شود تا عمومی شدن و همگانی شدن کتاب‌خوانی، جدی گرفته شود چرا که هیچ مقوله‌ای در فرهنگ به اندازه کتاب مهم نیست و کتاب زیربنای فرهنگ است. 

وی در رابطه با اهمیت فرهنگ مطالعه کتاب بیان کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خشونت، پرخاشگری و اعتیاد در عدم مطالعه کتاب است. لذا اگر جامعه‌ای کتاب‌خوان شود انتخاب‌های افراد آن جامعه آگاهانه خواهد بود.

سوقندی در پایان اضافه کرد: یکی از دلایل پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور کم شدن اوقات فراغت مردم است. وقت مردم بیشتر صرف فرهنگ شفاهی شده است. امروز فضای مجازی وقت اکثر جوانان را پر کرده است و باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای اندیشه و فرهنگ خوب استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار