استاندار خراسان شمالی از اعلام آمادگی به‌منظور اجرای طرح «هر روستا یک کتابخانه» به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 30 October 2017
محمدرضا صالحی شامگاه یک شنبه در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید از حوزه شعار خارج شویم.

صالحی عنوان کرد: برای تحقق این مهم باید در قدم نخست بخش فیزیکی و فضاهای کتابخانه‌ای را گسترش داد.

وی افزود: فضاهای کتابخانه‌ای استان در دولت تدبیر و امید افزایش دو برابری داشته و تا پایان امسال ۱۲ کتابخانه شامل ۸کتابخانه روستایی و ۴ کتابخانه شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: از اجرای طرح «هر روستا یک کتابخانه» در روستاهایی که حتی یک فضای کوچکی از منزل خود را به این امر اختصاص دهند حمایت کرده و کتابخانه‌های روستایی را تجهیز خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر اصول ترویج فرهنگ مطالعه است که باید تلاش کنیم تا هرسال این نمایشگاه بهتر از دوره قبل برگزار شود.

صالحی اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه کتاب خراسان شمالی به لحاظ کمی و کیفی ازجمله تعداد ناشران، عناوین کتاب‌ها و موضوعات نسبت به دوره قبل رشد خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد مشوق‌های بیرونی به‌منظور ترغیب ناشران و نیز حضور مردم و جذب مخاطب به نمایشگاه کتاب، سرانه کتاب‌خوانی در خراسان شمالی ارتقاء یابد.

صالحی تصریح کرد: شمار بازدیدکنندگان و افرادی که کتاب خریداری می‌کردند نشان از رشد بسیار خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه حین بازدید از غرفه‌ها اکثر قریب به‌اتفاق ناشران از میزان فروش خود راضی بودند، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که در مسائل مختلف به‌منظور برگزاری هرچه مطلوب‌تر نمایشگاه انجام گرفت، شاهد استقبال پرشور هستیم.

وی افزود: مکان برگزاری نمایشگاه کتاب با عنایت نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، مصلا انتخاب شد که تأثیر زیادی در جذب مخاطب داشت چراکه سبب ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مکانی معنوی شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش رسانه‌ها و تمام دستگاه‌ها و نهادها ازجمله آموزش‌وپرورش در برنامه‌ریزی برای حضور منسجم جامعه هدف در نمایشگاه کتاب، مجموعه این عوامل را در موفقیت نمایشگاه حائز اهمیت برشمرد.

صالحی تصریح کرد: دراین‌بین حضور دانشگاه‌ها در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با نقاط قوت و ضعفی همراه بوده است که امیدواریم فردا که آخرین روز برپایی نمایشگاه است از آن استفاده لازم برده شود.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: تخفیفاتی که به‌منظور تسهیل خرید کتاب برای مردم فراهم‌شده است از مزیت‌های نمایشگاه است که دسترسی مردم به کتاب را آسان می‌کند.

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی که در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از سوم آبان ماه جاری آغاز بکار کرد، فردا هشتم آبان ماه‌روز پایانی خود را سپری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار