نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: شعار مرگ بر آمریکا و قیام علیه استکبار جهانی اصلی‌ترین هدف و آرمان مردم ایران است.
کد خبر: ۵۱۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 04 November 2017
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: تقوا اساسی‌ترین برنامه زندگی اسلام است و بر این اساس می‌توان حرکت زندگی را ترسیم و تنظیم کرد. بهترین رفیق راه و چراغ مسیر آخرت تقواست. ما باید مسیر خود را با تقوا هموار و همراه کنیم تا در روز تنهایی قبر کنار ما باشد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: انقلاب بزرگ جمهوری اسلامی ایران به دست باغبان پیر که علف هرز طاغوت را از بین برد و گل اسلام ناب محمدی را کاشت، نهادینه شد و از لوث مستکبرین که بزرگترین آن‌ها آمریکا بود پاک شد.

وی با اشاره به یوم‌الله 13 آبان تصریح کرد: 3 واقعه در خاطره 13 آبان، انقلاب را شکل داد. تبعید امام راحل به ترکیه در سال 1343 به دست استکبار او را 15 سال از وطن و کشورش دور کردند به خاطر اینکه تحمل انتقاد و خیرخواهی امام(ره) را نداشتند، و در سال  1357 دانشجوها و دانش آموزانی را به نشانه اعتراض در دانشگاه جمع شده بودند را به خاک خون کشاند و 56 دانشجو و دانش آموز را به شهادت رسانند و 13 آبان 58 دانشجویان آتش به اختیار به تسخیر لانه جاسوسی بعد از انقلاب دست گذاشتند و تمام انها را دست بسته کردند و به جهانیان ثابت کردند که پای انقلاب و سخنان امام که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ایستادند و این شعار را در کل جهان طنین انداز کردند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به محکم گفتن شعار مرگ بر امریکا تاکید کرد و گفت: ملت ایران فردا 13 آبان ماه با طنین انداز کردن شعار مرگ بر آمریکا در کل جهان و نفرین کردن استکبار، خواستار رسوایی و فریاد زدن بر سر آمریکا است و سخنان یاوه رئیس جمهور آمریکا با حضور پررنگ در روز ملی مبارزه با استکبار خنثی می‌شود. 

یعقوبی بیان کرد: سیل جمعیت عاشقانی که با خلوص و اخلاص خود و با کوله باری از عاشقی و معرفت به سوی کربلا قبله عاشقان حرکت می‌کنند را مهم و بزرگ می دانیم و برای سلامتی و بازگشتن به جمع خانواده‌شان را دعا می‌کنیم و معتقدیم رمز بقای عاشورا اربعین است. رفتن به اربعین یعنی اینکه پیام خون شهدا را به کل جهان برسانیم و یاد خاطره آنها را زنده نگه داریم و پرچم مظلومیت امام حسین(ع) را برافراشته نگاه داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار