معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با شروع عزیمت زائران اربعین به سمت کربلا، تاکنون ۴۲۸۰ زائر از خراسان شمالی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مرز چذابه منتقل شدند.
کد خبر: ۵۲۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 07 November 2017
سعید سبحانی اظهار کرد: تاکنون چهار هزار و ۲۸۰ زائر اربعین حسینی از خراسان شمالی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مرز چذابه منتقل شدند.

سبحانی بابیان اینکه مرز چذابه، به‌عنوان مرز خروجی زائران این استان تعیین‌شده است افزود: این زائران توسط ۱۰۲ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل ۹۶ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه مینی‌بوس به مرز چذابه جابه‌جاشده‌اند.  

وی افزود: خراسان شمالی آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌ها برای انتقال زائران به مرز و خدمات‌رسانی به آنان استفاده کند و در صورت ضرورت، ناوگان موردنیاز از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموع ناوگان عمومی فعال و دارای کارت هوشمند در خراسان شمالی ۶۹۶ دستگاه بوده که از این تعداد ۱۶۱ دستگاه اتوبوس، ۲۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۷۵ دستگاه سواری است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس فراخوان ستاد اربعین کشور، آمادگی در اختیار گذاشتن ۸۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین راداریم.

سبحانی بابیان اینکه امروز ۱۵ آبان ماه آخرین اعزام اتوبوس‌ها به مرز چذابه برای حضور زائران در اربعین حسینی است، عنوان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی از روز ۱۹ آبان ماه جاری به‌منظور بازگشت زائران در مرزها حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ زائر امام حسین(ع) برای شرکت در همایش پیاده‌روی اربعین با ۱۲۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از استان به مرز منتقل و خدمات‌رسانی شدند.

هیئت‌های مذهبی برای ایام پایانی سفر اقدام به تهیه بلیت کنند

سبحانی همچنین با اشاره به اینکه پس  از مراسم اربعین، ایام شهادت امام رضا(ع) و سفر به مشهد مقدس را در پیش داریم به مسئولان هیئت‌های مذهبی تأکید کرد: از اکنون برای انعقاد قرارداد و در اختیار قرار گرفتن اتوبوس اقدام کنند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی بابیان اینکه درزمینهٔ تأمین اتوبوس برای زائران مشهد مقدس کمبود نخواهیم داشت و شرکت‌های مسافربری توانایی تأمین اتوبوس به هر تعداد موردنیاز رادارند، گفت: این در صورتی است که از پیش هیئت‌های مذهبی نسبت به در اختیار قرار گرفتن ناوگان اعلام نیاز کنند.

وی تصریح کرد: طی مکاتبه‌هایی که با مراکز آموزش عالی انجام‌گرفته است، این مراکز نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه بلیت برای اعزام دانشجویان خود به مشهد مقدس اقدام کنند تا در صورت نیاز به ناوگان بیشتر، این نیاز از سایر استان‌ها تأمین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار