مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی امسال قیمت انگور در استان نسبت به سال‌های گذشته سه برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 12 November 2017
حضرت قلی حیدری اظهار کرد: در حال حاضر تاکداران و تولیدکنندگان انگور در خراسان شمالی هر کیلو از محصول انگور خود را به قیمت بیش از دو هزار و ۲۵۰ تومان عرضه می‌کنند که نسبت به سال‌های گذشته که قیمت هر کیلو انگور ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان بود، افزایش سه برابری دارد.

حیدری افزود: همچنین طی امسال تولیدکنندگان هر کیلو محصول کشمش تولیدی خود را به قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان عرضه و صادر می‌کنند.

وی بابیان اینکه انگور یکی از محصولات عمده خراسان شمالی است، تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن انگور از باغات استان تولید می‌شود.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان شمالی مطرح کرد: نیمی از باغات انگور استان، دارای انگور کلاهداری است.

حیدری با اشاره به همایش انگور در استان گفت: برگزاری همایش انگور و فرآورده‌های جانبی طی تیرماه امسال در استان و پنل های تخصصی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی شناسایی و با دعوت بیش از ۶۵ نفر از تجار و بازرگانان کشورهای مختلف در بهبود وضعیت بازار انگور و شناسایی این محصول استان بسیار مؤثر بوده است.

وی بابیان اینکه این همایش در شناساندن محصول انگور استان و به‌ویژه نوع انگور کلاهداری و کشمشی و نیز بهبود و رشد صادرات کشمش تأثیر قابل‌توجهی داشته است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و هماهنگی با بازرگانان و تجار، صادرات و عرضه انواع انگور و فرآورده‌های آن به کشورهایی ازجمله پاکستان، عراق، ترکمنستان، قرقیزستان، افغانستان و روسیه انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار