رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور از راه‌اندازی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نشست‌های آموزشی لازم برای معدن‌داران خراسان شمالی جهت دریافت تسهیلات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 12 November 2017
نادعلی اسماعیلی عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی معادن ایران، سازمانی جوان است که نزدیک به 36 هزار عضو از رشته‌های معدن٬ نقشه‌برداری متالوژی و استخراج٬ دارد.

وی افزود: موارد نقشه برداری ژئوفیزیک هوایی در بخش معادن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امروزه با پیشرفت علم باید به دنبال نقشه‌های 125 هزارم باشیم چرا که این نقشه‌ها پتانسیل معدنی مناسبی دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران تصریح کرد: جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و برداشت صحیح از معادن به روش مهندسی از جمله وظایف این سازمان است که در خدمت به وزارت صنعت و معدن و همچنین سرمایه گذاران قرار گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد: بالغ بر 10 هزار عضو این سازمان توسط وزارت‌خانه تشخیص صلاحیت داده شده‌اند و تاکید سازمان نظام مهندسی معادن این است که تمام معادن مسئول فنی داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران با بیان این‌که این سازمان تنها سازمان نظام مهندسی کشور است که قانون مدار بوده و حکم آن با امضای ریاست جمهوری ابلاغ می‌شود گفت: بخش معدن٬ بخشی مظلوم است و ریزه کاری‌های مختص خود را دارد و نباید در این بخش گرفتار جزئیات شویم چراکه برون‌رفت از مسائل بسیار دشوار است.

وی افزود: باید به دنبال راه اندازی و حمایت از معادن کوچک بود زیرا معدن موتور محرک صنعت بوده و اشتغال زا است.

اسماعیلی در پایان از راه اندازی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی خبرداد و اضافه کرد: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی راه اندازی شده است و در آینده نزدیک نشست‌های آموزشی لازم برای معدن داران خراسان شمالی جهت دریافت تسهیلات برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار