مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمندان و اصحاب ادب و اندیشه نقش مهمی در شناخت و ارائه الگوهای عملی برای اصلاح فرهنگ عمومی جامعه دارند.
کد خبر: ۵۲۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 12 November 2017
حسین فرخنده شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و ادب خراسان شمالی که با حضور موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد بر نقش تأثیرگذار و ارزنده هنرمندان و صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تأکید کرد.

فرخنده اظهار کرد: اصحاب فرهنگ، هنر و ادب نقش مهمی در شناخت و اصلاح فرهنگ عمومی و تئوری جامعه و نیز ارائه الگوهای قوی و حساب‌شده بر اساس مبانی نظری محکم دارند.

وی بابیان اینکه مطالعه وضع موجود فرهنگ عمومی، لازمه هرگونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در این حوزه است، عنوان کرد: رصد وضعیت فرهنگ عمومی و انجام پژوهش‌هایی در این زمینه با توجه به رشد رسانه‌های دیجیتال در عصر حاضر از وظایف عمده شورای فرهنگ عمومی استان است.

وی با اشاره به برخی اقدامات شورای فرهنگ عمومی در خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون ۶۰ جلسه این شورا برگزار و اقدامات و تلاش‌ها در راستای اصلاح، آسیب‌شناسی و ارتقای فرهنگ عمومی انجام‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر تداوم این اقدامات به‌منظور تأثیرگذاری و رسیدن به حد مطلوب در فرهنگ عمومی جامعه، عنوان کرد: پیوست فرهنگی از موضوعات مهمی است که همواره به آن تأکید شده است.

فرخنده تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف باید برای طرح‌های کلان خود این مهم را در نظر گرفته و برای اجرایی شدن پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی خود پیوست فرهنگی ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار