نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: سرمایه‌های دولت فراز و فرود دارند٬ اما سرمایه‌های مردمی همواره باقی است و وقف چنین سرمایه‌ای است.
کد خبر: ۵۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 12 November 2017
به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی٬ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در آستانه فرارسیدن هفته وقف در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه استان اظهار  داشت: وقف یکی از مهم‌ترین سنت‌های اسلام در عرصه دینی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تبدیل کاربری موقوفات برای استفاده بهتر جزء کارهای خوب و ستودنی است، اضافه کرد: وقف جایگاه مهمی در آموزه‌های دینی ما داشته و خدمت در این نهاد توفیق ذی‌قیمتی است.

یعقوبی با اشاره به آیه «مَا عِندَکمْ ینفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِینَّ الَّذِینَ صَبَرُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کانُواْ یعْمَلُونَ»، ادامه داد: خداوند تأکید می‌کند آنچه نزد شماست تمام‌شدنی بوده و آنچه نزد خداست ماندنی است و قطعاً به کسانی که شکیبایی کرده‌اند اجرشان را بر اساس بهترین کاری که می‌کردند، می‌دهیم.

وی اضافه کرد: مقام عندالله مقام والا و بالایی بوده که از درک انسان خارج است و شهدا با انسان‌های معمولی فرق می‌کنند و عندالله هستند. قرآن همین تعبیر را راجع به موقوفات به کار برده است٬ زیرا وقتی فردی مال خود را وقف دین می‌کند این مال ابدی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که بعد از وقف یک زمین، فرد تا ابدیت مالک منافع و ثواب‌های آن زمین خواهد بود.

یعقوبی با بیان اینکه وقف هم‌وزن شهادت است و همان‌طور که شهید عندالله است٬ مال موقوفه هم عندالله است، اظهار داشت: وقف جهاد با مال است از این رو شهید جهاد با جان می‌کند و فرد ثروتمند با مال خود جهاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کسی که مال خود را در راه خدا وقف می‌کند٬ آن مال باقی می‌شود، خاطرنشان کرد: مال موقوفه تقسیم‌شدنی نیست و تا وقتی که موقوفه باشد ثواب آن برای واقف واریز می‌شود بدون اینکه از ثواب دیگران چیزی کم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: ارزش وقف هم‌تراز شهادت است. خداوند مقام عنداللهی را به شهید داده و به مال موقوفه هم همین ارزش داده شده است.

یعقوبی با بیان اینکه٬ وقف سرمایه مهم انسانی و مردمی است، تصریح کرد: سرمایه‌های دولت فراز و فرود دارند٬ اما سرمایه‌های مردمی همواره باقی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار