سیزدهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد عصر امروز در سالن جلسات شورا برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 13 November 2017
سیزدهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد٬ عصر امروز به ریاست نایب رئیس این شورا و در غیاب رئیس شورای شهر٬ برگزار شد.

ابلاغ حکم شهردار جدید مرکز خراسان شمالی٬ مهم‌ترین موضوع جلسه رسمی و علنی شورای شهر بجنورد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اعلام این خبر٬ تاکید کرد: حکم شهردار بجنورد از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است و روح‌الله براتیان به همراه مهدی محمدی جهت انجام مراسم تحلیف به تهران رفته‌اند.

جمشید گریوانی با اشاره به بدهی‌های مالی شهرداری بجنورد٬ رقم این بدهی‌ها را بیش از 80 میلیارد تومان دانست و افزود: با آمدن شهردار جدید٬ هیچ کس انتظار معجزه نداشته باشد٬ چرا که شهرداری بجنورد با مشکل شدید مالی رو به رو است.

وی در ادامه با اذعان به کم‌کاری شورا و مجموعه شهرداری در راستای تقدیر از مفاخر و مشاهیر بجنورد گفت: متاسفانه در طول این پنج دوره شورای شهر٬ نتوانستیم آن‌چنان که شایسته مشاهیر و بزرگان بجنورد است٬ از این افراد تقدیر به عمل آوریم. لذا در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مصوبه‌ای در راستای حمایت و تقدیر از مشاهیر و بزرگان شهر بجنورد به تصویب می‌رسد.

برخی از اعضای شورای شهر به قدرت شورا واقف نیستند

رئیس کمیسیون ورزشی شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه با انتقاد از برخی از اعضای شورای شهر اظهار داشت: متاسفانه برخی از اعضاء شورا در خصوص تایید حکم شهردار منتخب شک و تردید داشتند و به قدرت جایگاه شورا پی نبرده بودند.

وی افزود: امیدواریم این دوستان پس از اینکه حکم روح الله براتیان امضاء شد٬ به خودشان بیایند و جمع شورا اعتماد داشته باشند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: متاسفانه هنوز هم کسانی هستند که به دنبال تخریب و تضعیف شورای پنجم هستند و برخی از اعضای شورای شهر به این موضوع پی نبرده‌اند.

وکیلی در پایان اضافه کرد: امید است با روی کار آمدن شهردار جدید٬ با همدلی و وحدت بتوانیم مسائل و مشکلات پیش روی شهر و شهرداری را به سرانجام برسانیم.

اعضای منتخب ائتلاف٬ طرح شورای شفاف و شیشه‌ای را فراموش کردند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مواردی که گروه ائتلاف در زمان انتخابات شورای شهر به آن تاکید داشتند٬ شورای شفاف و شیشه ای بود.

سید محسن موسوی افزود: تا کنون شورای پنجم٬ برنامه شورای شیشه‌ای را در حد شعار مطرح کرده است و این مهم جامه عمل به خود ندیده است. امید است برنامه شورای شیشه‌ای هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: موکلان اصلی جامعه که مردم هستند باید از آراء اعضاء مطلع شوند. هم‌چنین محدودیت منابع مالی مانع از ایجاد دیوار شیشه‌ای شده است.

وی در پاسخ به اظهارات نائب رئیس شورای شهر مبنی بر نام‌گذاری کوچه بهار در راستای پاسداشت ملک‌الشعرای بهار اضافه کرد: نام‌گذاری کوچه بهار٬ به دلیل قرارگرفتن منزل سرهنگی به این نام در آن کوچه است و هیچ ارتباطی با ملک الشعرای بهار ندارد.

در ادامه این جلسه٬ مدیر اداره مالی شهرداری بجنورد توضیحاتی در مورد بودجه‌های شهرداری و بدهی‌های این دستگاه ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار