مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ورزش ویترین سلامت، نشاط و شادابی یک کشور دینی است و شروع کار و آموزش افراد و استعدادیابی و پرورش آن‌‌ها در مدارس است.
کد خبر: ۵۲۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 13 November 2017
براتعلی حاتمی ظهر امروز در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی و کارشناسان حوزه تربیت بدنی استان خراسان شمالی اظهار داشت: وقتی  انسان‌ها آفریده می‌شوند چیزی نمی‌دانند  و نیاز به تعلیم و تربیت همیشه در انسان‌ها قابل مشاهده است و از جمله موجوداتی بودند که دارای استعداد آموختن هستند.

وی افزود: تمام انسان‌ها تعلیم و تربیت را در این دنیا می آموزند. خداوند متعال اولین معلم و آموزگار هستی است و پیامبر اکرم(ص) هم افتخار می‌کند که مبعوث شده تا به انسان‌ها آموزش بدهد. تعلیم دادن باعث می‌شود تا بُعد خدایی انسان‌ها جلوه‌گر شود.

حاتمی بیان کرد: نیاز انسان‌ها در تعلیم و تربیت ابدی است و تربیت  آن‌ها جامعه را به راه درست هدایت می‌کند و در مطالعات اجتماعی که صورت گرفته ما شاهد جایگاه رفیع معلم‌ها در تاریخ هستیم. وظیفه ما این است تا این میراث گران قدر را با رفتار درست و تعلیم و تربیت٬ به آیندگان نشان بدهیم و بدانیم که رفتار درست معلم‌ها باعث قضاوت در تمام مردم می‌شود.

وی در خصوص تاثیر صداقت و محبت در آموزش دانش‌آموزان افزود: معلم ها با صداقت و محبت می توانند دانش آموزان را به سمت درست هدایت کنند و دستور دین است که می‌گوید محبت و صداقت را در کارها به نمایش گذاشته و ابراز کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پیشگیری آسان‌ترین و کم‌هزینه ترین راه برای تضمین سلامت جامعه است و آموزش و پرورش٬ بستر این آموزش‌هاست که باعث شده تا حوزه ورزش و تربیت بدنی از جایگاه بالایی برخودار شود و رنگ و روی جدیدی پیدا کند. از نظر سیاسی هم  افتخار و سربلندی کشور ایران را به ارمغان می آورد و همچنین باعث می شود تا همه کشورها در مقابل پرچم ایران٬ سر خم کنند.

وی افزود: ورزش ویترین سلامت، نشاط و شادابی یک کشور دینی است و از کسانی که برای کشور و ملت ایران  عزیز افتخار می‌آفریدند باید تشکر و قدردانی کنیم که مایه سربلندی شده‌اند و بدانیم که شروع کار، آموزش افراد، استعدادیابی و پرورش آن‌ها در مدرسه است.

وی با توجه کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش بیان کرد: اگر اعتباراتی که برای آموزش و پرورش از سمت دولت در نظر گرفته شده است را به ما تحویل بدهند و فقط کار را از آموزش و پرورش نخواهند و در حوزه اعتبارات سخت‌گیری نکنند٬ ما هم می‌توانیم جوابگوی نیازها در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی٬ زنان و جوان‌ها بیشتر آسیب پذیر هستند که باید تمام تلاش ما در این دو بعد خلاصه شود. برای پیشگیری،  آموزش و سلامت آن‌ها آموزش و پرورش پیش قدم است.  باید نگذاریم تا سالن‌های ورزشی که  خانه ورزش است٬ خالی بماند و از ظرفیت این سالن‌ها برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار