معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: حداکثر زمان پاسخگویی به فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران در خراسان شمالی٬ ۱۰ روز است.
کد خبر: ۵۲۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 15 November 2017
محمود دلپسند امروز در هشتمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با بیان این که برای مباحث واگذاری زمین به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید در دو محور برنامه ریزی شود، اظهار داشت: باید تمام واگذاری‌های زمین با نگاه جامع‌نگری و توسعه‌ای در این استان انجام شود. هر چند ممکن است در این مسیر نقاط زیادی برای واگذاری ها نباشد اما تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری و تسریع این امور هستند.

وی افزود: بخشی از اراضی قابل واگذاری باید متناسب با مطالعات آمایش سرزمین جانمایی شود و بدون شک  این موضوع را برای اراضی ملی بهتر می توان مدیریت کرد. پس از مطالعات انجام شده و اخذ استعلامات دستگاه‌های اجرایی می توان بر مبنای این برای طرح های  جامع تهیه شده واگذاری ها را مطابق آن انجام داد.

دلپسند با تاکید بر این که در بخش واگذاری زمین باید در گام نخست پاسخ استعلامات دستگاه های اجرایی اخذ شود، ادامه داد: با این روند می‌توانیم فرآیند واگذاری‌ها را تسریع کرده و این تسهیل فرآیندها کمک شایانی در اجرای بهتر طرح جامع سرمایه گذاری و آمایش سرزمین و در راستای توسعه استان خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان شمالی  بیان کرد: برخی واگذاری‌های زمین به دلیل تقاضا محور بودن آن به دلایلی همچون تغییر کاربری انجام می‌گیرد که عمده اعتراض‌ها و شکایت‌ها از همین محور بوده٬ لذا برای این مسئله نیز نباید بازهم فرآیند واگذاری‌ها به تعویق بیفتد و اعضای کارگروه تخصصی امور اقتصادی برای حل این موضوع راهکارهای لازم را پیشنهاد دهند.

وی اظهار داشت: در روند واگذاری ها با موضوع تقاضا محور بودن می‌توان از راه هایی مثل پنجره واحد، امور اراضی و منابع طبیعی و اخذ استعلامات و سند، کارها را سرعت بخشید.

دلپسند اخذ استعلام نهایی را منوط به نظر اداره امور اراضی و منابع طبیعی دانست و گفت: اگر امور اراضی و منابع طبیعی نتیجه استعلام خود را اعلام کردند دیگر نیازی به استعلام همزمان دیگر ادارات نیست و می‌توانند نتیجه این استعلام را به دستگاه های اجرایی دخیل در این موضوع اعلام کنند.

دلپسند زمان پاسخگویی به فرآیند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران  را حداکثر ده روز اعلام کرد و افزود: باید طی این مدت پاسخ سرمایه گذار داده شود و این پاسخ ممکن است مثبت هم نباشد، اما پاسخگویی به آنان در این مدت تعیین شده با ذکر دلایل آن الزامیست. 

وی تاکید کرد: پاسخ این استعلام برای تمام دستگاه های اجرایی لازم الاجراست و سقف واگذاری و شروع عملیات برای انعقاد قرارداد 6 ماه است و در مرحله بعدی سرمایه گذار باید در مدت 3 سال طرح خود را اجرایی کند. 

وی ادامه داد: تمام واگذاری هایی که منجربه انعقاد قرارداد و ادامه فعالیت می شود، باید در نقشه جامع سرمایه گذاری گنجانده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار