رئیس اداره انجمن اولیای آموزش و پرورش خراسان شمالی از عدم تشکیل این انجمن در ۳۵۲ مدرسه استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 26 November 2017
سید‌محمد سیدی اظهار داشت: در سال تحصیلی 96-95،  1980 مدرسه شامل 174 مدرسه عشایری، 1142 مدرسه روستایی و 664 مدرسه شهری در استان وجود داشت که از این تعداد در 1628 مدرسه که شامل 567 مدرسه شهری، 937 مدرسه روستایی و 124 مدرسه عشایری٬ انجمن اولیاء و مربیان شکل گرفته است و در 352 مدرسه از استان هنوز انجمن اولیا و مربیان شکل نگرفته است.

وی در خصوص شکل‌ گیری شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان افزود: هر شهرستان موظف است شورای انجمن اولیا و مربیان را تشکیل داده و 6 نفر را به عنوان عضو اصلی و 3 نفر را به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب کند. هم‌چنین مجمع عمومی انجمن اولیا و مربیان استان نیز به همین منوال از بین اعضای انجمن اولیا و مربیان شهرستان انتخاب می شوند و 6 نفر به عنوان عضو اصلی مجمع عمومی انجمن اولیا و مربیان استان انتخاب می‌شوند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان این‌که هر مدرسه موظف است کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان را تشکیل دهد٬ خاطرنشان کرد: کارگروه‌های خانواده و مشاوره-تربیت بدنی و سلامت٬ پرورشی-فرهنگی و اجتماعی٬ فناوری اطلاعات و کارگروه اقتصادی و رفاهی و خیری، پنج کارگروه تخصصی در شورای انجمن اولیا و مربیان هستند.

سیدی از برگزاری 3459 ساعت کلاس آموزش خانواده در سال تحصیلی 96-95 خبر داد و گفت: توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان در استان و تخصصی کردن کارگروه‌ها در مدارس٬ از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این حوزه است. همچنین 3459 ساعت کلاس‌های آموزش خانواده برای اولیا برگزار شد چراکه خانواده به عنوان اصلی‌ترین ارکان آموزش جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی بالغ بر 100 مدرس آموزش خانواده داریم و 22 نفر دیگر طی برگزاری آزمون و مصاحبه جذب شده‌اند. همچنین خراسان‌شمالی در مطالعه مجلات پیوند (ویژه انجمن اولیا و مربیان) پایین ترین رقم توزیع را دارند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه تنها 3 مرکز مشاوره خانواده در استان وجود دارد گفت: مراکز جاجرم، بجنورد و شیروان تنها مراکز مشاوره خانواده در استان هستند که معتقدیم باید مراکز مشاوره خانواده در استان گسترش یافته و حمایت شوند.

سیدی در پایان از اشتغال جوانان استان در راستای تهیه لباس فرم مدارس خبر داد و بیان داشت: ساماندهی و ضابطه‌مند کردن سرویس مدارس و همچنین قاعده‌مند کردن لباس فرم مدارس٬ از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن است که البسه فرم مدارس توسط مراکز تولیدی درون استان تهیه شده و سبب اشتغال جوانان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار