مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هزینه جشن روز جهانی معلولان به زلزله زدگان کرمانشاه و روستای قصر قجر پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 03 December 2017
اسماعیل قربانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: روز جهانی معلولان در تاریخ 1393 در تمام کشورهای جهان ثبت شد و در برنامه‌های توسعه کشور توجه و حمایت ویژه‌ای به معلولان شده است.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس بهزیستی در خراسان گفت: از سال 1359 بهزیستی خراسان شمالی به دست شهید دکتر فیاض بخش تاسیس شد که خدمات ارزنده‌ای شامل خدماتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را به جامعه ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: 190 مرکز تخصصی و حمایتی، توان بخشی، اجتماعی، پیشگیری و مسکن در حال فعالیت هستند که بخش‌های عمده‌ای از جامعه را در بر می‌گیرد. در این مراکز 4000 نیروی قراردادی و پیمانی مشغول به کار هستند و 500 مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی قرار دارد 230 مهدکودک نیز برای معلولان در نظر گرفته شده و در بحث نگهداری، آموزش و مشاوره فعالیت می‌کنند.

قربانی بیان کرد: خراسان شمالی در سطح کشور از ارزیابی خوبی در ارائه خدمت و مناسب سازی برخوردار است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌های زیادی وجود دارد و تلاش می‌کنیم این فاصله‌ها کم شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان گفت: با توجه به زلزله 6 ماه قبل در بجنورد و زلزله اخیر در استان کرمانشاه٬ تصمیم گرفتیم٬ بخش زیادی از هزینه برگزاری مراسم 12 آذر در استان خراسان شمالی را به زلزله‌زدگان استان و غرب کشور اهدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار