معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری ۸۸ درصد پرونده های ورودی به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان به مصالحه انجامیده است.
کد خبر: ۵۳۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 03 December 2017
به‌نقل از پایگاه خبری پلیس٬ سرهنگ حیدر اقبالی مطلق اظهار داشت: واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها علاوه بر کاهش بار پرونده‌های قضایی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی دارند.

وی در ادامه افزود: در اجتماع امروز با توجه به استرس های مختلفی که مردم با آن روبرو هستند و اینکه در طول زندگی دچار تعارضات و مشکلاتی می شویم٬ لذا نیازمند افرادی هستیم که بتوانند مشاوره و راهنمایی هایی را به جامعه ارائه دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه‌های پیشگیری از جرائم در جامعه کاملا احساس می شود، گفت: امروزه استفاده از توانمندی‌های مشاوران٬ رویکردی معقولانه به نظر می‌رسد چراکه افرادی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل یا بزهی می‌شوند که گاها مشکل آنان در جریان مراحل دادگاهی قابل حل نبوده، با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و انجام اقدامات تخصصی می‌توان از ورود افراد به دادگاه‌ها جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر فلسفه حضور پلیس در جامعه با رویکرد مبارزه با جرائم اجتماعی، افزود: پلیس با جلوگیری از وقوع جرائم و مبارزه با مجرمان٬ امنیت جامعه را تامین می‌کند که با توجه به پیچیده تر شدن جرائم و تغییر رویکرد پلیس نسبت به جرم، از رویکردی سلبی به رویکردی نرم٬ همراه با ظرافت، هوشمندی و انعطاف پذیری تغییر یافته است.

سرهنگ اقبالی مطلق در ادامه بیان داشت: کارشناسان مجرب مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در زمینه‌های مختلف مشاوره روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی، انتظامی و غیره، خدمات مشاوره‌ای رایگان را به عموم هم استانی‌های گرامی ارائه می‌دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به توانایی مشاوران و مددکاران شاغل در یگان های انتظامی استان در پنج ماهه سال جاری از کل پرونده ارجاع شده به این واحد‌ها 88 درصد به سازش و مصالحه ختم شده‌اند.

این مقام انتظامی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 763 پرونده به مراکز مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده که از این تعداد 672 پرونده مصالحه و 91 پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار