گزارش بازدید برخی از اعضای شورای از کلان‌شهر تبریز٬ مهم ترین بخش جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد بود.
کد خبر: ۵۳۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 04 December 2017
چهاردهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با هدف بررسی یافته‌های سفر چند روزه برخی از اعضای شورای شهر به استان آذربایجان شرقی و غربی٬ عصر امروز برگزار شد.

سیستم درآمدزایی شهرداری بجنورد تغییر می‌کند

بهمن جباری٬ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این نشست اظهار داشت: یکی از مسائلی که در ارتباط با توسعه هر شهر مطرح می‌شود٬ بررسی وضعیت فعلی آن شهر است. سپس تعیین هدف و حرکت در مسیر تحقق هدف پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه باید در بخش درآمدزایی شهرداری بجنورد آسیب شناسی صورت بگیرد افزود: تنها منبع درآمد شهرداری بجنورد دریافت عوارض حاصله از مردم است و باید در این حوزه مطالعاتی صورت بگیرد. تصمیم بر این شد که در این راستا٬ دیداری با دکتر ندیم؛ پدر علم سرمایه‌گذاری در شهر‌های نوین داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر بجنورد در ارتباط با سفر برخی از اعضای شورای شهر  به تبریز بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حضور در تبریز٬ بازدید از پروژه‌های اقتصادی و نوع مشارکت آن‌ها بود.

جباری از نشست با مدیر سرمایه‌گذاری پروژه‌های تبریز خبر داد و گفت: اولین برنامه حضور اعضاء در تبریز نشست با مدیر سرمایه‌گذاری پروژه‌های تبریز بود که با اقدامات و مباحث سرمایه‌گذاری بهره‌مند و مقرر شد که قرارداد پروژه‌ها در اختیار شورای بجنورد قرار بگیرد.

وی در ارتباط با بازدید از پروژهای سرمایه‌گذاری شهر تبریز تصریح کرد: در تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری اعم از پروژه آیسان، بافت فرسوده گلستان، میدان شهید بهشتی، فلکه بزرگ ولیعصر و بافت فرسوده عمیق شهرداری از خام فروشی جلوگیری کرده و در تمام این پروژه‌ها٬ به نوعی شهرداری سهیم است.

جباری با بیان این مطلب که 70 درصد بودجه 96 تبریز از محل درآمد‌های پایدار و پروژ‌ه‌های مشارکتی حاصل شده است گفت: شهرداری تبریز الگوی خوبی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بجنورد است و باید در این زمینه مطالعاتی صورت بگیرد.

وی در پایان اضافه کرد: در نشست پایانی با شرکت دکتر ندیم، پیش‌نویسی تهیه و مقرر شد اقدامات آن از طریق شهرداری بجنورد صورت بگیرد تا شرایط حضور شرکت مشاوره‌ای سرمایه‌گذاری در بجنورد فراهم شود و شاهد حضور سرمایه‌گذاران محلی، ملی و بین المللی در بجنورد باشیم.

باید بهترین نمونه سرمایه‌گذاری را در بجنورد عملیاتی کنیم

مهدی محمدی نیز در حاشیه جلسه رسمی شورای شهر بجنورد در این‌باره اظهار داشت: شهر تبریز موفق‌ترین شهر ایران در حوزه جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری است و شهرداری بجنورد باید در نحوه حصول درآمد خود تغییر مدل داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: در بحث سرمایه‌گذاری نمی‌شود به صورت مطلق فکر کرد و لاجرم باید به شهرهای مختلف رفت تا به بهترین نمونه دست پیدا کنیم لذا در این خصوص شاید راهی چندین کلان شهر دیگر نیز شویم.

ابراهیم امانی نیز در جلسه رسمی شورای شهر با با این مطلب که در شهر‌های توسعه یافته، شهر٬ روان و سالم است اظهار داشت: در یک جامعه توسعه یافته٬ تعامل انسان‌ها سازنده و همگرا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: شهر تبریز٬ بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های قدیمی خود را حفظ و از آن‌ها به عنوان موزه، ساختمان اداری و فرهنگی استفاده می‌کند و این سرمایه کلانی است که می‌تواند برای شهر بجنورد سازنده باشد. همچنین پایان هر بازدید٬ آغاز کار است و باید با کمک یکدیگر٬ اهداف مورد نظر را پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار