مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت می‌توانند جهت دریافت خدمات درمانی و دارویی به مراکز دولتی مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۳۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 04 December 2017
محسن رعنایی اظهار داشت: خدمات درمانی به بیمه شدگان بیمه سلامت٬ در مورد مراکز دولتی٬ محدودیتی نداشته و این افراد می توانند برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: از تاریخ اول آبان سال جاری٬ ارائه خدمات بستری و سرپایی به تمام بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی٬ محدود به مراکز تشخیصی – درمانی دولتی دانشگاهی بوده و نسخ دارویی به شرط تجویز توسط پزشکان شاغل در مراکز دولتی دانشگاهی٬ در تمام داروخانه های طرف قرارداد (خصوصی و دولتی ) قابل پذیرش است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به این‌که روستاییان استان می‌توانند با مراجعه اولیه به پزشک مراکز درمانی روستایی یا پزشک خانواده از نظام ارجاع استفاده کنند٬ تصریح کرد: اگر پزشک اولیه٬ تشخیصی برای مراجعه به پزشک متخصص در مراکز و مطب‌های خصوصی را داشت٬ افراد می‌توانند از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

رعنایی اضافه کرد: ضوابط و مقررات جدید٬ مربوط به بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی بوده، و بیمه شدگان سایر صندوق های بیمه سلامت  اعم از کارکنان دولت، سایراقشار، روستائیان و عشایر و بیمه ایرانیان٬ مشمول این ضوابط و مقررات نیستند.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی به بیماران خاص بر طبق روال گذشته انجام می‌شود٬ گفت: بیماران خاص شامل پیوند کلیه، دیالیز، تالاسمی، هموفیلی و  ام اس ٬ تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت٬ مشمول این ضوابط نبوده و ارائه خدمات به این بیمه‌شدگان همانند گذشته انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار