مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه "مشاغل خانگی" به تعاونی‌های استان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 04 December 2017
حسن نوری اظهار داشت: درآمد سرانه مردم در استان خراسان شمالی به نسبت کشوری بسیار پایین است و این در حالی است که مردم این استان بیشترین زحمت را می‌کشند و کمترین در آمد را دارند. باید از طریق احیای تعاونی‌ها و سوددهی آن ها٬ این معضل را حل کنیم.

وی افزود: در گذشته٬ روند تعاونی‌ها بر اساس ارائه یارانه و اقتصاد کوپنی بوده است٬ ولی در حال حاضر با تصحییح برخی از این امرو شاهد رشد اقتصادی در بین عموم افراد جامعه هستیم. اگر قانون شفاف بوده و رانت اقتصادی در کار نباشد٬ همه بخش‌های جامعه و از جمله ٬ تعاونی‌ها٬ رشد خوبی پیدا می‌کنند.

مدیرکل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی٬ با اشاره به طرح تعاونی‌های جدید با توجه به داشته‌های استان خراسان شمالی٬ گفت: 2 سال است که کار  تعاونی‌های گیاهان دارویی در استان انجام شده و برای این طرح در روستای چمن بید مانه و سملقان٬ 4 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

نوری تصریح کرد: در این دولت 20 هزار میلیارد تسهیلات یارنه‌ایی به حوزه اشتغال تعلق گرفته که 334 میلیارد ریال آن٬ سهم تسهیلات استان خراسان شمالی است. هم‌چنین در حوزه مشاغل خانگی نیز تسهیلات خوبی به استان خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه می‌توان با ایجاد مشاغل بومی و جدید٬ مشکل اشتغال را به صورت ریشه‌ای حل کرد٬ گفت: باید مشاغل نوین را جایگزین مشاغل قدیمی کنیم  تا در کارهایی که انجام می دهیم خلاقیت و کارآفرینی به وجود بیاید. هم‌اکنون 80 درصد افرادی که مهارتی را فرا گرفته‌اند٬ دارای شغل هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 600 تعاونی در استان در حال فعالیت هستند که 20 درصد آن‌ها باید منحل شده و یا احیا و تغییر یابند و اگر نیاز به احیا داشتند ما کمک می کنیم تا مهارت نداشته را کسب کنند و به سوددهی برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار