مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از انجام چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 05 December 2017
فهیمه مهمان‌نواز اظهار کرد: به‌منظور کنترل کیفیت اقلام و حفظ سلامت جامعه از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و مراکز عرضه کالا در سطح بازار خراسان شمالی انجام‌شده است.

مهمان‌نواز بابیان اینکه این بازرسی‌ها شامل کنترل دارا بودن علامت استاندارد و واقعی بودن آن، شیوه نگهداری محصولات، تاریخ‌مصرف و غیره بوده، گفت: طی این مدت، ۱۶۳ مورد نیز نمونه‌برداری از مراکز عرضه و فروش کالا انجام‌شده است.

وی تعداد کشفیات کالای غیراستاندارد را ۵۴۲ قلم کالا برشمرد و عنوان کرد: این تعداد شامل ۹ هزار و ۱۹۴ فرآورده است که یا بدون علامت استاندارد و یا با علامت جعلی و کیفیت پایین در بازار عرضه می‌شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از معرفی متخلفان به مراجع قضایی و تشکیل ۲۰ پرونده در این باره از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مهمان‌نواز تصریح کرد:به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد روی کالاها، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ طراحی و راه‌اندازی شده تا نسبت به اصالت و اعتبار نشان استاندارد ملی ایران، اطمینان حاصل شود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج‌شده در پایین علامت استاندارد کالا به این سامانه پیامکی از صحت علامت استاندارد کالای تولید داخل مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار