نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: فضای مجازی به خودی خود تهدید نیست ولی دشمنان با استفاده ابزاری از آن٬ تهدیدی علیه نظام اسلامی ساخته‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 19 December 2017
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در اجلاسیه نماز این شهرستان، اظهار داشت: نماز خط مقدم و خاکریز نخستین مبارزه با شیطان است. شیاطین جن وانس خود را آماده کرده‌اند تا انسان را از یاد خدا غافل کنند. اگر نخستین سنگر در مبارزه با شیطان که همان نماز است ازبین برود، بقیه اعمال به‌واسطه شکست خط مقدم راحت‌تر از بین می رود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در سنگر مبارزه با شیاطین انس و جن پیروز شویم، باید سنگر اول را که نماز است را مستحکم بسازیم. نمره نماز در روز قیامت از درصد بسیار بالایی برخوردار است و اگر این عمل انسان قبول شود، دیگر اعمال هم قبول می‌شود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: معلمان٬ دانش آموزان را با زاویه و نگاه هنری و دینی به نماز ارتباط دهند و دانش آموزان را با فضای عطرانگیز آن آشنا کنند چراکه نماز مکتب سپاسگذاری است و لحظه‌ای است که انسان به پاس نعمت‌های بی‌کران الهی در مقابل پرودرگار سجده می‌کند و شکر به جای می‌آورد.

آیت‌الله یعقوبی ادامه داد: از بلاهای جدیدی که امروزه پدید آمده و باعث غفلت انسان‌ها شده است، فضای مجازی است، البته این فضا به خودی خود تهدید نیست ولی دشمنان با استفاده ابزاری از آن٬ تهدیدی برای از بین بردن یاد خدا ساخته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی فرهنگیان با ابزارهای فضای مجازی و اهداف دشمن در این فضا٬ گفت: اساتید، معلمان و حوزویان از این فرصت برای انتشار و شناساندن دین اسلام و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنند چراکه کارشناسان دینی با برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای ارائه راهکارهای بهتر و جدیدتر برای استفاده از فضای مجازی و انتشار پیام دین اسلام همت کنند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: فضای مجازی می‌تواند محلی برای پاسخگویی به شبهات و ترویج و معرفی الگوهای دینی و اسلامی باشد، دشمنان درحال معرفی الگوهای بدلی به جای الگوهای اصلی هستند و این یک تهدید بزرگ است که باید خنثی شود.

به گزارش تسنیم در اجلاس نماز و فضای مجازی شهرستان اسفراین٬ از فعالان ترویج نماز در این شهرستان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار