نائب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور گفت: توسعه ورزش جانبازان و معلولان نیازمند مشارکت ملی است.
کد خبر: ۵۴۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 20 December 2017
علیرضا صفاریان در مجمع انتخاب رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی اظهار کرد: به‌منظور توسعه ورزش جانبازان و معلولان تمام متولیان امر باید با این فدراسیون همکاری لازم را داشته باشند.

صفاریان بی‌توجهی سازمان‌ها و نهادها، دشواری در حمل‌ونقل جانبازان، کمبود امکان و تجهیزات ورزشی، بالا بودن هزینه ورزش و ضعف در فرهنگ‌سازی را از موانع توسعه ورزش جانبازان و معلولان دانست.

وی با شاره به فعالیت مستقیم ۲۰ دستگاه دولتی در حوزه جانبازان و معلولان در کشور، بیان کرد: طبق قانون، ۲۰ دستگاه موظف هستند از جانبازان و معلولان حمایت‌های ویژه داشته باشند و برای رفع مشکلات این قشر تلاش کنند.

به گفته وی معلولیت‌های تحت پوشش فدراسیون جانبازان بیشتر شامل معلولیت‌های جسمی - حرکتی و ذهنی است و در حال حاضر به دنبال تغییر رویکرد جامعه به معلولان و استفاده از ظرفیت‌های این قشر هستیم.

نائب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور بیان کرد: طبق آمار رسمی حدود چهار میلیون معلول در ایران وجود دارد که این افراد همگی نیازمند حمایت‌های خاص هستند.

صفاریان تأکید کرد: تمام هیئت‌های ورزشی باید با رویکرد فرهنگی ویژه، تلاش و نگاه توسعه محور را در هیئت‌های خود بکار بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به توجه ویژه این اداره کل به ورزش جانبازان و معلولان گفت: خراسان شمالی به لحاظ سخت‌افزاری با محدودیت‌های شدید مواجهه است و بسیاری از ورزشکاران استان در تهیه ویلچر و لوازم ورزشی تخصصی رشته‌های جانبازان و معلولان مشکل‌دارند.

کوروش بهادری با تأکید بر حمایت‌های ویژه فدراسیون از ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان شمالی، اظهار کرد: باهدف تسهیل مشکلات جانبازان و معلولان در آینده نزدیک کارگروه ویژه با حضور مدیرکل بهزیستی و بنیاد شهید استان تشکیل و مشکلات هیئت جانبازان و معلولان در این کارگروه بررسی خواهد شد.

در پایان این نشست برات ایمنی که پیش‌ازاین نیز ریاست این هیئت را بر عهده داشت با کسب ۱۵ رأی کامل به مدت چهار سال به‌عنوان رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان شمالی انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار