استاندار خراسان شمالی گفت: برخی مدیران استانی با کارگزاران بیمه که غیربومی هستند قرارداد بیمه منعقد می‌کنند که این عمل قابل‌قبول نیست و با موارد، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 26 December 2017

محمدرضا صالحی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: اصلاً قابل‌قبول نیست که شرکت‌ها و برخی مدیران استانی با کارگزاران بیمه خارج از استان قرارداد بیمه منعقد می‌کنند و اگر مواردی مشاهده شود، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

صالحی افزود: بر اساس ارزیابی وزارت کشور، خراسان شمالی در ارتقاء شاخص‌ها از رتبه ۲۶ کشور در سال ۹۴ به جایگاه ۲۲ در سال ۹۵ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، خراسان شمالی ظرفیت قرار گرفتن در بین ۱۰ استان برتر کشور را دارد، تصریح کرد: برای تحقق این امر، هدف‌گذاری ما رسیدن به جمع ۱۳ استان اول در سال ۱۴۰۰ است.

وی تأکید کرد: در ایام تصویب بودجه ۹۷ قرار داریم که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش خود برای پیگیری مباحث بودجه‌ای و دریافت اعتبارات را بیشتر کنند تا با افزایش رقم‌های مربوط به اعتبارات تملک دارایی، هزینه‌ای و اعتبارات عمومی، در بین استان‌های کشور در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

شاخص ارزیابی مدیران میزان تلاش آن‌ها برای واگذاری پروژه‌ها است

مقام عالی دولت در خراسان شمالی بار دیگر بر احصای پروژه‌های قابل‌واگذاری به بخش خصوصی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

صالحی گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران، میزان تلاش و عملکرد آن‌ها در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: البته در مسیر این واگذاری‌ها ممکن است با سختی‌هایی نیز مواجه شویم، چراکه سرمایه‌گذار به‌راحتی به خراسان شمالی نمی‌آید.

وی بابیان اینکه کمک‌های فنی اعتباری مربوط به حوزه صنعت و معدن در خراسان شمالی را به‌صورت زیرساختی اختصاص می‌دهیم، افزود: در همین راستا ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است که تخصیص ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن برای یک سال را پیگیری می‌کنیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی به خراسان شمالی سفر می‌کند

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: به‌منظور رسیدگی به مسائل داخلی استان در بحث کلی بانک‌ها و مباحث اشتغال، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی به خراسان شمالی سفر می‌کند.

وی بابیان اینکه همچنین با معاون اول رئیس‌جمهور تقاضای تشکیل جلسه‌ای شده است که مدیران عامل بانک‌ها و استانداران نیز حضور دارند، عنوان کرد: لازم است اگر در استان بین ابلاغیه بانک مرکزی و دستورالعمل بانک عامل مغایرت و مشکلی وجود دارد احصاء تا در این جلسه مطرح و حل شود.

واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

صالحی همچنین در این جلسه بر عدم تعطیلی واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی تحت هر شرایطی تأکید کرد.

وی گفت: اصل ادامه بقا و حیات واحد اشتغال‌زا برای ما مبنا است و بر این اساس هیچ اشتغالی نباید از بین برود.

وی عنوان کرد: از هیچ بانک و دستگاهی به‌منظور تملک واحدهای تولیدی و تعطیلی آن‌ها حمایت نخواهیم کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی به الزام پیمانکاران در استفاده از مواد معدنی استاندارد داخل استان اشاره داشت و افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون ۱۷۷ مصوبه داشته که تنها ۲درصد آن اجرایی نشده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار