معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: میانگین افت آب های زیرزمینی در شهرستان اسفراین 70 سانتی متر در سال است که این میزان بیشترین میزان افت آبی در استان است.
کد خبر: ۵۴۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 27 December 2017

به گزارش ایرنا وحید واسطه سه شنبه شب در نشست شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اسفراین اظهار کرد: دشت این شهرستان جزو سه دشت بحرانی آب و پایلوت در سطح استان است که بیشترین افت سالانه آبی در استان را دارد.
وی افزود: کنترل و بهره برداری از منابع آب، تجهیز کنتور هوشمند، افزایش سطوح آبیاری، کنترل اضافه برداشت چاه های مجاز، تجمیع آبیاری و انسداد چاه های غیرمجاز از برنامه های آتی این شرکت برای کاهش اثرات خشکسالی و بحران کمبود آب دراین منطقه است.
فرماندار اسفراین هم در این نشست با تاکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب شهرستان گفت: اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان،جلوگیری از ایجاد بحران آب در شهرستان است.
جواد نوروزی با اشاره به خشکسالی های اخیر خصوصاً در سه ماهه سوم امسال افزود: در بدترین شرایط بحران آبی هستیم و شرایط به وجود آمده ناشی از خشکسالی های اخیر تغذیه سفره های زیرزمینی را نیز دچار مشکل کرده است .
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی برای این ثروت الهی گفت: با مقایسه دریافت منابع آبی اسفراین نسبت به شهرهای اطراف باید یکسان سازی منابع آبی را در نظر داشته باشیم .
به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش هواشناسی خراسان شمالی میزان بارندگی در شهرستان اسفراین درسال جاری 22درصد نسیت به سال گذشته و 77درصد نسبت به دوره آماری بلند مدت کاهش یافته است که این میزان بیشترین کاهش بارندگی دراستان است که سطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است .
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد و اقتصاد معیشت بخشی زیاد از مردم این شهرستان بویژه در روستاها از راه کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار