معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان روستایی در مقاطع مختلف تحصیلی به‌ویژه در متوسطه دوم صرفاً به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها نیست.
کد خبر: ۵۴۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 30 December 2017

قنبرعلی خوش آینه درباره ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان که به دلیل نداشتن متوسطه دو در روستاها ترک تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در این زمینه هیچ کوتاهی نکرده و با تمام امکانات و توان در این خصوص وظایف خود را اجرا کرده است.

خوش آینه بابیان اینکه در تمام شهرستان‌ها مدارس شبانه‌روزی و فضای خوابگاهی برای تحصیل دانش‌آموزان روستایی در شهرستان‌ها فراهم است، افزود: ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان در متوسطه صرفاً به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های تحصیلی نیست.

وی تصریح کرد: پس‌ازاین مقطع بسیاری از دانش‌آموزان علاقه به ادامه تحصیل ندارند که در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی است.

معاون پژوهش آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بیان کرد: چنانچه دانش‌آموز به دنبال بهانه‌جویی برای ترک تحصیل نباشد همان‌گونه که چندین سال معلم برای تدریس به مناطق روستایی رفت‌وآمد می‌کند، دانش‌آموز نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت خوابگاه‌ها و مدارس شبانه‌روزی در کلاس حضور یابد.

خوش آینه گفت: به‌منظور ادامه تحصیل دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم روستایی نیاز است پیگیری‌ها و فرهنگ‌سازی انجام شود تا شاهد ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی استان در این مقطع نباشیم.

این مسئول تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در این زمینه تمام توان خود را به کار بسته و حتی در روستاهایی که تعداد دانش‌آموز به هشت نفر رسیده و هر جا نیاز بوده با کمترین دانش‌آموز کلاس‌ها را دایر کرده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ مدرسه زیر پنج نفر در سطح خراسان شمالی توسط آموزش‌وپرورش دایر شده، گفت: همچنین بیش از ۵۰ کلاس زیر ۵۰ نفر در شهرستان‌ها، هفت مدرسه با یک دانش‌آموز برقرارشده است.

خوش آینه بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ کلاس نیز با کمتر از ۶ دانش‌آموز در سطح استان و روستاها برپاشده است، افزود: بعید می‌دانیم به دلیل نبود مدرسه و نبود فضای آموزشی دانش‌آموزی از تحصیل بازمانده باشد، مگر اینکه دانش‌آموز خود متقاضی ادامه تحصیل نباشد.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ازلحاظ فضا هیچ‌گونه مشکلی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در سطح استان وجود ندارد، گفت: در برخی از روستاها نیز آموزش‌وپرورش اقدام به تشکیل کلاس و فراهم کردن رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای تحصیل دانش‌آموزان روستایی کرده اما دانش‌آموزان در این کلاس‌ها حاضر نشدند و از این رشته‌ها استقبال نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار