امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه بسیاری از مشکلات اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در فقر دارد، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تدبیر و تلاش کنند.
کد خبر: ۵۴۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 30 December 2017

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه بجنورد اظهار کرد: مقاومت در برابر سختی‌ها و تنگناهای زندگی، صبر و قناعت‌پیشه کردن از اصول سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به آموزه‌های دینی در این باره افزود: مسئولان و کسانی که دست‌اندرکار امور جامعه هستند باید مردم و طبقه‌ای را که تحت‌فشار مسائل اجتماعی و اقتصادی هستند مدیریت کنند.

وی بابیان اینکه از سوی پیامبر(ص) سفارش شده که والی و مسئولان پس از ایشان بر مردم رحم و با آن‌ها با ملاطفت رفتار کنند، خطاب به مسئولان کشور و استان گفت: باتدبیر درست اقتصادی از بسیاری از مشکلات اجتماعی پیشگیری کنند.

وی به مسئولان هشدار داد: مفاسد اخلاقی جدید ریشه در فقر و سختی‌های زندگی دارد، فشارهای اجتماعی و اقتصادی سرانجام از یک جایی بروز پیدا می‌کند و اگر سوپاپ اطمینان نباشد این دیگ نارضایتی‌ها منفجر می‌شود، بنابراین مسئولان حواسشان را جمع کنند.

امروز هرگونه تجمع غیرقانونی برخلاف مصالح کشور است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه قانون‌گرایی و قانون پذیری در اسلام ریشه دارد، تصریح کرد: در نگاه دین قانون‌شکنی ظلم است وکسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند ظالم هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تأکید کرد: قانون ستون فقرات یک جامعه است و جامعه‌ای می‌تواند استوار بماند که در آن تمام افراد جامعه اعم از مردم و مسئولان به قانون پایبند باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هرگونه تجمع غیرقانونی برخلاف مصالح کشور است، گفت: نباید از راه‌های غیرقانونی به دنبال احقاق حقوق خود بود.

وی بابیان اینکه حق را باید گرفت اما از راه و مسیر درست خودش، اشاره‌ای نیز به جریانات سال ۸۸ داشت و افزود: در این جریانات حرمت و قداست قانون پایمال و فتنه بزرگ ایجاد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: نطفه فساد و فتنه در قانون‌شکنی‌ها بسته می‌شود، بنابراین لازم است قانون را به‌عنوان فصل الخطاب قبول کنیم.

تبعیض در اجرای قانون آفت جامعه دینی است

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه تبعیض در اجرای قانون آفت جامعه دینی است، اظهار کرد: در مقابل قانون، همه باید با یکدیگر مساوی باشند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) علت سقوط اقوام پیشین را تبعیض در اجرای قانون می‌دانست چراکه دانه‌درشت‌ها سرقت می‌کردند و بیت‌المال را می‌بردند و خانواده مسئولی دزدی و خطا می‌کرد اما به آن‌ها کاری نداشت و بیچارگان همیشه در دام قانون گرفتار می‌شدند.

وی بیان کرد: التزام به قانون غیر از ادعای طرفداری از قانون است، بنابراین بنا بر فرموده امام راحل در اوایل انقلاب، همه آقایانی که ادعای طرفداری از قانون رادارند باید به اجرای آن ملتزم نیز باشند.

۹ دی تنها متعلق به گروهی خاص نیست

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه ۹دی تنها متعلق به گروهی خاص نیست، گفت: این روز، یوم‌الله انقلاب اسلامی است و همه باید برای گرامیداشت آن حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: هشیاری و بصیرت مردم فردا و هم‌زمان با سالروز حماسه ۹ دی بار دیگر خود را نشان خواهد داد.

وی از ۹ دی به‌عنوان روز پایبندی به قوانین الهی، میثاق با ولایت و بیعت با شهیدان یادکرد و بر انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار