امام جمعه بجنورد گفت: آنچه که می تواند کشور ما را از آشوب‌ها و فتنه ها نجات دهد، بصیرت و دشمن‌شناسی است.
کد خبر: ۵۴۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 06 January 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی‌سیاسی جمعه این هفته بجنورد در ارتباط با جامعه مهدی (عج) پسند و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: مسئولان و رهبران جامعه دینی باید عدالت نسبت به مردم داشته باشند. موضوع عدالت در اسلام و دیگر ادیان محور تمام مباحث است٬ چراکه جامعه باید بر اساس عدالت پیش رود و مسئولان و مردم بر اساس عدالت انجام فعالیت کنند.

وی ضمن اشاره به حدیثی از امام علی (ع) افزود: عدالت جان مایه همه ارزش‌ها است و عدالت همه گیر بوده و همه از آن بهره می‌برند چراکه عدالت، سیاستی عمومی است. یکی از اهداف انبیاء در قرآن تربیت و تعلم است.

امام جمعه بجنورد گفت: تزکیه جان و پرورش فکر و اندیشه یکی از اهداف اساسی و رکنی از ارکان رسالت انبیاء الهی بوده است. گسترش اخلاق و نهادینه کردن خلف و خو زیبا در جامعه دینی یکی دیگر از اهداف پیامبران بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این خصوص ادامه داد: آزاد کردن انسان‌ها از سلطه ستمگران یکی از اهداف سیاسی پیامبران بود. که در این راستا پیامبران و انبیای الهی زنجیره‌های اسارت و بردگی را از گردن انسان‌ها گشودند و آن‌ها را زیر بار ستم و ظلم رهانیدند.

یعقوبی با بیان اینکه بی‌عدالتی نشانه بی‌کفایتی است خاطر نشان کرد: اگر مدیران در تخصیص اعتبارات و بودجه ها عدالت را در دستور کار قرار دهند دیگر واژه‌هایی به نام تبعیض و اختلاف در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر کسی قانوندان نیست نباید حقش ضایع شود و این معنا ندارد بگوییم فلان استان محروم است چراکه نعمت‌های خدا باید به تمام استان‌ها و به همه بندگان برسد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: خداوند در امواج فتنه‌ها راه برون رفت را جلوی پای مومنان با تقوا قرار می‌دهد و آنچه که ما را در آشوب‌ها و فتنه ها می‌تواند نجات دهد کسب آگاهی، بصیرت و دشمن‌شناسی است لذا در این راستا باید راه‌های نفوذ دشمنان را شناسایی و برای آن راهکاری درست اتخاذ کرد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه باید چشم فتنه را کور کرد٬ افزود: مدیران باید در این خصوص امیرالمومنین (ع) را اسوه قرار داده و بتوانند چشم دشمنان را از حدقه بیرون بیاورند چراکه باید با دشمنان عدالت و ارزش‌ها و حاکمیت دین با قاطعیت برخورد کرد تا دیگر هوس آشوب‌گری و ایجاد فتنه نکنند.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم بیان داشت: در حکومت اسلامی مسئولان باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند و در این راستا این آمادگی را داریم که از هفته آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی در حسینیه شهدای مصلی امام خمینی (ره) به صورت حضوری پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

وی تاکید کرد:ایجاد اغتشاش و تشویش اذهان عمومی علیه نظام اسلامی به هیج وجه قابل قبول نیست.

یعقوبی با بیان اینکه مسئولان باید هوشیار و بیدار باشند تصریح کرد: در این خصوص باید سرشاخه‌ها را نشانه بگیریم و به سادگی از کنار آن‌ها عبور نکنیم چراکه باید ریشه آن‌ها که همان مثلت شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان هستند را خشکاند.

وی گفت: ملت ایران برای به دست آوری انقلاب خون داده، تحریم را تحمل کرده و این را قبول نمی‌کنند که پرچم ایران اسلامی آتش زده شود. لذا باید به طور قاطع با این افراد خبیث برخورد کرد.

امام جمعه شهرستان بجنورد در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: مجتمع لوله‌گستر اسفراین یکی از کارخانه‌هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارد لذا نباید لوله را از چین وارد کرد تا صنعت‌گران ما به تولیدات خودشان خوش‌بین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بانک‌ ها در خصوص پرداخت تسهیلات وام جهت بازسازی واحدهای زلزله زده کم‌کاری می‌کنند، در این راستا مدیران مربوطه باید جدی‌تر به این جریان ورود پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار