نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری برای قرار گرفتن استان در زمره ۱۰ استان برتر کشور گفت: همه دستگاه‌های اداری و فرهنگی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در خراسان شمالی تلاش کنند.
کد خبر: ۵۴۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 08 January 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی٬ ظهر امروز دیدار مدیرکل آموزش‌ وپرورش خراسان شمالی٬ رئیس و جمعی از کارکنان اداره سوادآموزی شهرستان بجنورد اظهار داشت: اسلام به علم و دانش و آگاهی اهمیت ویژه‌ای داده است و برای آن ارزش زیادی قائل شده است.

وی افزود: علم و دانش غذای فکر انسان است. این نگاه امام محمدباقر(ع) به طعام فرهنگی٬ به ما می‌آموزد، همان‌گونه که علم‌آموزی مهم است، معلمی که از آن دانش را می‌آموزیم هم اهمیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد تاکید کرد: دین اسلام، دین علم و آگاهی است و اولین جمله وحی الهی که به پیامبر اکرم(ص) خطاب کردند٬ «اِقرأ» است نه «اِعمل».

یعقوبی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن علم و آگاهی وجود داشته باشد در همه زمینه‌ها پیشرفت می‌کند، هم در زمینه‌های فردی و هم درزمینه‌های اجتماعی. علم چراغ راه فرد و جامعه است و انسان‌ها و جامعه‌ای که از علم کافی بهره‌مند نباشند، عقب‌افتاده است.

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن، ایمان به انسان درجه می‌دهد، اما علم به انسان «درجات» می‌دهد و این نشان‌دهنده این است که علم٬ چراغی برای سیر و تعالی انسان به سمت خوبی‌ها است. عابدان بدون علم لغزندگی پیدا می‌کنند و مایه دردسر می‌شوند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی از سوی امام راحل (ره) گفت: نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام راحل (ره) و با شعار ایران را مدرسه کنیم، تشکیل شد و این نشان‌دهنده نگاه بلند ایشان به مسئله علم و دانش‌اندوزی است. نهضت سوادآموزی نباید کند شود و باید این نهضت ادامه داشته باشد تا بی‌سوادی از جامعه ریشه‌کن شود.

یعقوبی با بیان رسالت انبیای الهی٬ افزود: جنگ با جهل و جهالت از رسالت‌های انبیا است و معلمان با تأثیرپذیری از این رسالت به تکثیر علم و ریشه‌کن شدن جهل و جهالت می‌پردازند و این‌یک ارزش است. نهضت سوادآموزی، نهضت مبارزه با جهل و جهالت است و جلوگیری از به چاه افتادن انسان‌های ناآگاه است.

وی در خصوص تبلیغ و فضاسازی فعالیت‌های نهضت سوادآموزی٬ اظهار داشت:باید برای تأثیرات سوادآموزی بر جامعه بیشتر همت شود و اکنون‌که برنامه‌های صداوسیمای استان به‌صورت 24 ساعته پخش می‌شود، بهترین فرصت برای مدیران دستگاه‌های مختلف برای ارائه فعالیت‌های صورت گرفته در استان است.

امام جمعه بجنورد از مسئولان صدا و سیمای استان خواست٬ بخش ویژه‌ای در شبانه‌روز به آموزش‌وپرورش و به‌خصوص سوادآموزی اختصاص داده شود تا مزایای علم گفته شود و در همین زمینه تاکید کرد: افرادی که پس از سال‌ها و در ایام کهولت توانسته‌اند به سواد دست پیدا کنند و از آن برای رسیدن به اشتغال خود و دیگر افراد جامعه استفاده کرده‌اند به جامعه معرفی شوند. این خود ایجاد انگیزه کردن در دل افراد بی‌سواد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مطالبات مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی این بود که استان خراسان شمالی جزو 10 استان برتر کشور شود و مدیران آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی بکوشند تا این مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کرده و استان ما درزمینهٔ ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در رده اول تا دهم کشور قرار بگیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار