معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مصرف زیاد نمک در بین مردم استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 08 January 2018

سیداحمد هاشمی امروز در نشست خبری با موضوع کمپین پیشگیری از چاقی در خراسان شمالی اظهار داشت: تنوع غذایی و کالری زیاد در مردم باعث ایجاد چاقی شده که در بررسی های انجام شده ، 60 درصد مردم BMI بالای 25 دارند که این تعداد در سنین 45 تا 69 سال بیشتر است.

وی افزود: چاقی از عوامل سازنده بسیاری از بیماری ها ازجمله دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی و سکته های ناشی از آن و برخی سرطان‌‌هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آمارهای استان در این زمینه گفت: در استان‌ ما 50 درصد مردم سبزی و میوه کافی مصرف می‌کنند. متاسفانه در میزان مصرف نمک که در کشور روزانه 5 گرم است٬ 94 درصد مردان و 85 درصد زنان استان بیش از مقدار مورد نیاز را مصرف می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تست اولیه قند خون در افراد بالای 30 سال به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت انجام می شود.کاهش مصرف مواد قندی، غذاهای چرب و افزایش مصرف سبزی و میوه و انجام 150 دقیقه ورزش‌ در هفته در پیشگیری از چاقی موثر است.

هاشمی بیان کرد: توصیه می‌شود مردم از سایت‌ها و کانال‌های رسمی وزارت بهداشت نظیر آوای سلامت‌، آموزش همگانی تغذیه جهت موارد پزشکی را دریافت کنند.

وی در پایان از برنامه‌های بسیج ملی تغذیه در استان خبرداد و گفت: استقرار اتوبوس سلامتی در روزهای جمعه در محل برگزاری نمازجمعه و تست‌ قند‌خون و ارائه خدمات سلامت محور، برپایی همایش با موضوع نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع چاقی و عوارض آن، برگزاری کلاس های آموزشی از 15 دی الی 30 دی از جمله این برنامه‌ها است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار