مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون رزمندگان فاقد متولی بوده و متأسفانه هیچ نوع امتیاز مادی و معنوی نداشتند، گفت: سند راهبردی حمایت از ایثارگران بهمن‌ماه امسال به هیئت دولت می‌آید و از سال آینده این عزیزان از امتیازهای مختلف بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 22 January 2018

حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده، امروز عصر امروز در سفر به استان خراسان شمالی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، اظهار داشت: اگر معیشت مردم و بحث اشتغال مردم حل شود بسیاری از مشکلات نظام کاسته شده و دل‌بستگی مردم به نظام و انقلاب و نظام بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه دولت به جامعه ایثارگران و حساسیت دولت نسبت این قشر، افزود: از مرداد سال 92 نخستین اقدام حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به‌عنوان رییس جمهور ابلاغ قانون خدمات جامع ایثارگران بود که در سال 90 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در 91 به رییس جمهور وقت ابلاغ شد؛ اما ایشان این قانون را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکرد تا رییس جمهور فعلی در سال 92 این قانون را ابلاغ کرد.

مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور ادامه داد: دومین اقدام دولت در زمینهٔ ایثارگران که متأسفانه کمتر از سوی رسانه‌ها اعلام شد٬ اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبری بود که این سیاست‌ها در سال 90 از سوی رهبری ابلاغ شده بود.

‌ولی‌زاده خاطرنشان کرد: معمولاً رهبری در سیاست‌های ابلاغی چهارچوب‌ها را معین می‌کنند و پیگیری آن بر عهده هیئت وزیران و دولت است؛ اما متأسفانه از سال 90 تا 92 هیچ یک از سیاست‌های ابلاغی رهبری درزمینهٔ ایثارگران به هیئت وزیران نرفته بود ولی از سال 92 به بعد این سیاست‌ها به هیئت وزیران رفت و اجرایی شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت در آبان 94، اظهار کرد: در استان‌های مختلف کشور هم دبیرخانه شورا به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بنیاد شهید تشکیل شد.

‌ولی‌زاده افزود: دغدغه رهبری در خصوص شورای فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر این است که تلاش کنیم این فرهنگ در شهرها و خانه‌ها و محل کار ما نهادینه شود و تأکید رییس جمهور هم رفع دغدغه رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: حدود دو میلیون ایثارگر در کشور داریم که متولی نداشتند، بنیاد شهید تنها با بضاعتی که دارد خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان را تولیت می‌کند؛ اما رزمندگان فاقد متولی بودند و متأسفانه هیچ نوع امتیاز مادی و معنوی نداشتند.

‌ولی‌زاده اضافه کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب دولت این بود که سند راهبردی مزبور را ابلاغ کرد که 13 وزیر عضو این شورا هستند، اقدامات اولیه آن انجام شده و در بهمن‌ماه به هیئت دولت می‌آید و از سال آینده این عزیزان از امتیازهای مختلف بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از سال 1389 معوقات خانواده‌های شهدا به‌ویژه پاداش خدمت پرداخت نشده بود که دولت در سال 93 بخشی از این معوقات را پرداخت کرد؛ اما در فروردین 96 چهار هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید پرداخت شد و مقداری از آن هم در بودجه 97 جبران می‌شود.

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران اظهار داشت: توصیه دولت این است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود٬ زیرا اگر این مهم تحقق یابد انقلاب استمرار یافته و راه شهدا ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار