مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بازآفرینی بجنورد و اسفراین خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 06 February 2018

علیرضا مصطفی زاده اظهار کرد: سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرحله دوم شناسایی و طرح سند چهارچوب برنامه ریزی محدوده ها و محلات نیازمند بازآفرینی شهر بجنورد و اسفراین مصوب شده است.

مصطفی زاده افزود: برای ادامه اجرای طرح بازآفرینی شهری در شهر بجنورد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و در شهر اسفراین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: اکنون مطالعه طرح بازآفرینی شهری در شهرهای شیروان، گرمه و جاجرم انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود ۳۲ محله در سکونتگاه های غیر رسمی با وسعت ۷۲۳ هکتار، بیان کرد: سکونت شهروندان در سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده شهری یکی از دغدغه های اساسی در شهر و پاشنه آشیل مدیریت شهری در استان و در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: درحال حاضر شهرستان بجنورد ۵۶۵ هکتار بافت ناکارآمد شهری دارد که شامل سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده است که باید بازآفرینی و توانمند شود.

مصطفی زاده اظهار کرد: ۳۵ درصد از جمعیت ۲۱۰ هزار نفری شهر بجنورد در سکونت گاه های غیر رسمی سکونت دارند که به لحاظ میزان جمعیت ساکن در این منطق، شهر بجنورد دومین شهر کشور است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۱ هزار و ۱۸۴ خانوار با ۸۸ هزار و ۶۰۸ نفر جمعیت در ۳۲ محله شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند افزود: ۲۵ محله در بجنورد با وسعت ۵۲۲ هکتار، چهار محله در شیروان به وسعت ۱۸۹ هکتار و سه محله در اسفراین به وسعت ۱۲ هکتار به عنوان مناطق حاشیه ای این شهر ها مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای ۴۸۲ هکتار بافت فرسوده در پنج شهر استان برنامه هایی اقدامات و در دست پیگیری است گفت: بافت فرسوده شهری نیز در شهر بجنورد ۱۵۴ هکتار، شیروان ۱۲۰ هکتار، اسفراین ۱۱۰ هکتار، جاجرم ۷۸ هکتار و گرکمه ۱۹ هکتار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار