رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: قبل از ایام نوروز ۹۷، ۷۵ دستگاه آمبولانس و خودروی ست نجات به ناوگان امداد و نجات کشور افزوده می شود.
کد خبر: ۵۶۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 06 February 2018

علی اصغر پیوندی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه هر ساله با افزایش حجم سفرهای نوروزی روبرو هستیم و از همین رو به تجهیزات بیشتری برای امداد رسانی جاده ای نیاز است، اظهار کرد: ۷۵دستگاه آمبولانس و خودروی ست نجات با تامین اعتبار و رفع مشکلات گمرکی قبل از آغاز سال  فراهم می شود.

پیوندی افزود: با افزایش این تعداد آمبولانس و خودروی ست نجات در محورهای کشور قطعا سرعت امداد رسانی به مصدومان جاده ای افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه امداد هوایی نقش مهمی در حوادث امدادو نجات و رساندن مصدوم به مراکز درمانی دارد، تصریح کرد: تاکنون آمار حمل تلفات در خراسان شمالی صفر درصد بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: طبق استاندارد ملی مدت زمان پاسخگویی در ایران بین ۸ تا ۱۰ دقیقه است و بعضا به علت صعب العبور و عدم دسترسی به مناطق امدادو نجات سخت می شود.

پیوندی با اشاره به افزایش زیرساخت های استقرار بالگرد در کشور گفت: از این رو تا اوایل سال آینده سه بالگرد به سازمان هلال احمر افزوده می شود.

وی امداد رسانی در مناطق صعب العبور و دارای اقلیم سخت را بدون بالگرد بسیار مشکل دانست و تصریح کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه، کمک رسانی به وسیله بالگرد به کارها سرعت می بخشید، امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم بالگرد بیشتری وارد جمعیت کنیم.

کاهش ۴۰ درصدی ذخایر انبارهای هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر در بخشی دیگر از سخنان خود به  کاهش ۴۰ درصدی ذخایر انبارهای این سازمان اشاره کرد و گفت: براساس استانداردهای جهانی باید به میزان دو درصد جمعیت مرکز استان و یک درصد جمیعت شهرستان ۱۶ قلم وسیله در انبار ها وجود داشته باشد اما اکنون ذخایر به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

پیوندی اظهار کرد: زلزله های یک سال اخیر به ویژه کرمانشاه، ذخایر انبارهای هلال احمر را کاهش داده است، از این برای شارژ مجدد انبارها و رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش داریم.

آموزش همگانی افراد

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین بر آموزش های اولیه امدادو نجات و مقابله با حوادث تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد به منظور افزایش تاب آوری در برابر حوادث و کمک های اولیه آموزش هایی برگزار شود چرا که  یک نوع سرمایه گذاری مهم بشمار می رود.

پیوندی بیان کرد: هلال احمر به تنهایی توان آموزش به افراد را ندارد بلکه باید سایر دستگاه ها نیز به این حوزه مهم ورود پیدا کنند.

این مسئول کشوری مطرح کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه ای برای درمان مستقیم بیماران ندارد اما می تواند در حوزه توانبخشی و افزایش تاب آوری جامعه ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت به منظور افزایش اعتبارات سازمان جمعیت هلال احمر در بودجه ۹۷، کمک های خوبی را داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه از ۴۳ حادثه موجود در کشور ۳۳ مورد آن در ایران اتفاق می افتد، ضرورت دارد با اعتبارات لازم آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث را داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: استفاده از ظرفیت املاک و مستغلات در راستای افزایش ذخیرسازی انبارها برای رسیدن به استاندار ملی ضرورت دارد از این رو مدیران استانی پیگیری های لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار