رئیس آب‌و فاضلاب شهری بجنورد گفت: ۲۳ درصد از منابع آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه و لوله‌ها به هدر می‌رود.
کد خبر: ۵۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 14 February 2018

امیر فاطمی اظهار داشت: حدود 7 میلیارد تومان پروژه آب رسانی در سطح بجنورد افتتاح شده که هنوز هم ادامه دارد.

وی افزود: این اعتبار در توسعه ‌و نوسازی شبکه آب و فاضلاب بجنورد و هم‌چنین تجهیز و حصارکشی بعضی از چاه‌ها هزینه شده است که با حضور استاندار خراسان شمالی به صورت متمرکز افتتاح شد.

رئیس آب‌و فاضلاب شهری بجنورد خاطرنشان کرد: نصب انشعابات آب ‌و فاضلاب در سه نقطه بجنورد٬ حصارگرمخان و چناران‌شهر انجام شده است. اصلاح و توسعه در ملکش نیز صورت گرفته و به‌خاطر این‌که مردم این منطقه از آب بهتری بهره‌مند باشند٬ چاه‌های داخل ملکش خاموش شده و آب شرب آن‌ها از چاه‌های ارکان که کیفیت بهتری دارد تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 50 درصد آب بجنورد از سد شیرین ‌دره تامین می‌شود که از لحاظ نیترات در سطح پایینی است و سختی آب هم در حد مجاز می‌باشد.

فاطمی خاطرنشان کرد: کیفیت آب بجنورد به جز شرق سپاه٬ شهرک فرهنگیان و شهرک امام خمینی که آبی با کیفیت بالاتر را در اختیار دارند٬ در تمام مناطق یکسان است و آب شیرین دره را با منابع داخل مخلوط کرده و به دست مشترکان می‌رسانیم. مرکز بهداشت نیز به صورت روزانه آب بجنورد را پایش می‌کند و در صورت بروز مشکل به سرعت به اداره آب و فاضلاب اطلاع می‌دهد.

وی با توجه به انجام امور شبکه‌گذاری در دهه فجر افزود: مناطقی که شبکه‌گذاری آن‌ها انجام شده می‌توانند با مراجعه به اداره آب و فاضلاب بجنورد امتیازات خود را خریداری کنند تا انشعاب آن‌ها را نصب کنیم. فروش انشعابات به دوصورت انجام می‌گیرد یا با گرفتن وام و پرداخت اقساط 24 ماهه از بانک صادرات برای خرید انشعابات اقدام شود و یا این که با مراجعه به اداره آب و فاضلاب و عقد قرارداد جهت پرداخت اقساط یک ساله انشعابات را خریداری کنند.

رئیس آب‌و فاضلاب شهری بجنورد تاکید کرد: در بجنورد 86 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب داریم و متاسفانه 23 درصد هدررفت آب در شبکه آب‌رسانی بجنورد وجود دارد. توان و همت اصلاح شبکه موجود است اما اخذ مجوزها از شهرداری به موقع و سریع انجام نمی‌شود تا از این هدررفت جلوگیری کنیم.

وی اقدامات اداره آب و فاضلاب بجنورد را در جهت کاهش این هدررفت یادآور شد و گفت: 3500 کنتور خراب را با هزینه اداره تعویض کرده و شناسایی انشعابات غیر مجاز نیز صورت گرفته تا به زودی قطع شود. مردم هم با شماره 122 تماس گرفته و خرابی ها را اطلاع ‌دهند تا با اعزام اکیپ به محل به سرعت ترمیم شود.

فاطمی با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و کمبود بارش‌ها تاکید کرد: تقاضا دارم در مصرف آب صرفه‌جویی شود چرا که زنگ خطر کم آبی در بجنورد هم به صدا درمی آید و باید با تغییر در نگاه خود این کمبود‌ها را جدی بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار